FUFFENS??
Jag har köpt en hund på halvfoder och på grund av olika anledningar började jag idag rota lite i hans papper och det går inte ihop riktigt för mig, någon som kan hjälpa mig?
Han är född i september förra året, jag köpte honom 8 juni i år. I köpeavtalet finns ett chipnummer uppskrivet och jag har fått streckkoder med numret på men jag kan inte hitta det varken på skk:s hemsida eller på jordbruksverkets hemsida så hittar jag honom om jag söker på chipnumret. Jag har inte heller fått hela registreringsbeviset, veterinärdelen som ska finnas på baksidan där det ska finnas en streckkod med chipnumret, den delen har jag inte fått Jag har heller inte fått delen om ägarregistrering/ägarbyte.
Om man söker på registreringsnumret som finns på stamtavlan på skk:s hemsida så hittar man honom, men inte heller där finns hans chipnummer registrerat och det ska det göra. Man kan inte heller hitta uppgifter om varken ägare eller uppfödare, inte heller på hans kullsyskon. Utom 1, en av dom har både registrerad ägare och ett registrerat chipnummer och just den hunden råkar vara avliden.
Till saken hör också att han inte blev chippad förrän i april trots att han är född i september.
Han var inte heller försäkrad när jag köpte honom från uppfödaren..
Jag har fått ett chipnummer som alltså inte finns registrerat i jordbruksverket (olagligt) och det finns inget chip anslutet till hans registreringsnummer i skk.
Hur fasiken går det till? Det känns ju som det är nåt fuffens med det här! Är mitt avtal ens giltigt nu??