• Joico

Hur länge maxi cosi?

Det finns ingen mening med att fortsätta ha henne i babyskydd. Byt till en bakåtvänd bilbarnstol
    Väger hon under 9kg så måste ni nästan köpa en stol som är godkänd från 0kg (vissa stolar har en undre viktgräns på 9kg, men om bältet sitter bra på henne i en sån stol så är det ok)

• Joico
    mami75 skrev 2010-09-16 15:46:19 följande:
    Jag har fått ärva en britax two way av min bror. Läste att den var från 9 månader eller 9- 25 kg. Då min dotter väger lite över 8,5 kg men är bara 6 månader borde den funka? Hur länge ska hon sitta i baksätet?
    Hur gammal är stolen?

Ja då det funkar. Det viktiga är att bältet hamnar rätt. Läs instruktionsboken NOGA!

Hur länge hon ska sitta i baksätet? Jag förstår inte riktigt frågan.. hon måste inte sitta i baksätet?
  • Joico
    mami75 skrev 2010-09-17 10:22:39 följande:
    Ska ta reda på hur gammal den är, vad är gränsen? Trodde alla spädbarn skulle sitta i baksätet men det verkar ej vara så?
    Eftersom hon är så pass liten och Two way är den största stolen på marknaden, så kan hon använda samma stol tills hon är stor nog att åka framåtvänt (vid 4-5års ålder). Alltså bör stolen inte vara äldre än 4-5år gammal. Max åldersgräns är 10år, så är den äldre än 4-5år så kommer stolen att vara för gammal vid slutet.

Nej, det finns ingenting som säger att spädbarn måste sitta i baksätet...
Svar på tråden Hur länge maxi cosi?