• ungkvinna81

En fråga om HCG värde till gravida, HJÄLP!!

Hej!

Jag har fått 2st embryos via FET 2sep och lämnade in ett blodprov när 13 dagar har passerat, mitt HCG värde var 4!!! så sjuksköterskan som tog blodprov på mig vill att jag ska komma tillbaka när 18 dagar har passerat och göra om testet. har nån av er fått ett låg siffra som 4 men plussade efteråt? Jag känner mig jätte orolig:( please help!!!  

• Svar på tråden En fråga om HCG värde till gravida, HJÄLP!!
  • The75

Hej
    läste på denna sida www.advancedfertility.com/earlypre.htm och där är från dag 14 vet inte om du blir klokare av detta men kanske!
    Har du tagit de vanliga gravtestet?
    Violeta sa till oss att ta två gravtest med en dags mellan rum och var dessa negativa då skulle vi ta blodprov innan vi sluta med medicinen för säkerhets skull.
    Håller tummar och tår att det går vägen för er denna gång :O)

• blombukett

Jag har läst på en del om Hcg de senaste dagarna, och det finns ett samband mellan lågt Hcg och långtidsodlade embryon - blastocyter. Har du långtidsodlat?

Mamma till Sofia f 26 jun d 3 jul 06 och Oscar f 10 nov 07
  • ungkvinna81
    The75 skrev 2010-09-16 10:51:11 följande:
    Hej
    läste på denna sida www.advancedfertility.com/earlypre.htm och där är från dag 14 vet inte om du blir klokare av detta men kanske!
    Har du tagit de vanliga gravtestet?
    Violeta sa till oss att ta två gravtest med en dags mellan rum och var dessa negativa då skulle vi ta blodprov innan vi sluta med medicinen för säkerhets skull.
    Håller tummar och tår att det går vägen för er denna gång :O)
    Hej Tea,

ja! jag gjorde ett tidig urin test efter bara 8 dagar från FET o då var det negativt....
    blodtestest veckan efter visade HCG på värde 4 ...
    en låg siffra med tänke på att vi sätte tillbaka 2st den här gången...
    det enda jag kan göra att väntaaaa... och hålla tummarna!
  • The75

Hej
    Ungkvinna jag gjorde första testet dag 16 och då var pluset knappt synligt på dag 18 såg man det klart och tydligt plus att jag tog ett sånt test där det stod gravid 1-2 veckor
    Så att ditt test visade negativt dag 8 kanske inte är så konstigt :O) vänta ett par dagar till och ta ett nytt

• ungkvinna81
    The75 skrev 2010-09-16 12:36:23 följande:
    Hej
    Ungkvinna jag gjorde första testet dag 16 och då var pluset knappt synligt på dag 18 såg man det klart och tydligt plus att jag tog ett sånt test där det stod gravid 1-2 veckor
    Så att ditt test visade negativt dag 8 kanske inte är så konstigt :O) vänta ett par dagar till och ta ett nytt
    Tusen tack Tea75 :)
    Du väckte lite mer hopp i mig :)
    konstigt att jag fick göra blodtestet efter bara 12 dagar från FET enl. rekommendationer från AVA
    för vissa kvinnor behövs det kanske lite mer tid...

lycka till till dig med:) hoppas det går kanon bra för dig den här gången:D
Svar på tråden En fråga om HCG värde till gravida, HJÄLP!!