Får man verkligen göra så här på mitt barnsdagis?
Jag tycker att han borde få vara kvar tills pappa kommer sådana här dagar. Menar de på dagis att du ska hämta honom och sedan lämna honom på dagis igen samma dag några timmar senare... Det funkar ju inte för barnet.
Jag har det på samma sätt och förra året fick jag enligt dagmamman inte lämna mina barn när jag inte hade jobb. Om de hade aktiviteter fick jag stanna kvar och vara med mina barn på aktiviteterna om jag inte hade jobb annars fick barnen vara hemma.
I våras rinde jag till kommunen och frågade hur jag skulle göra för jag har "beredskapstid" mellan 7 och 14 och hon på kommunen tyckte absolut att jag skulle ha barnen hos dagmamman fram till 14 (men då kanske inte från 7 ifall jobbet inte ringer). Jag märker på mina ungar nu att allt funkar mycket bättre det var mycket bråk och stök här hemma vid morgonrutiner för att de inte riktigt visste hur det skulle bli på dagen om de skulle vara hemma med mig eller gå till dagmamman. Om jag får samtal från jobbb tex 9.30 om att jag ska börja senare på em så hämtar jag inte barnen för att sedan lämna de senare på dagen utan jag ringer/messar till dagmamman om att jag har fått jobb och pappan hämtar.