Inlägg från: Agent 355 |Visa alla inlägg
  • Agent 355

Min Son är inne på Flashback, hjälp?

Aristokatt skrev 2010-09-17 22:34:24 följande:
    HÄR var han inne:

Åkesson kringgår utestängningen — egen slutdebatt ikväll
    Starcraft 2 - Multiplayertråden
    Hearts of Iron 3 anonserat
    Wc3 Dota
    Nybörjarfrågor ställs här [Stora noobtråden]

Nån som kan hjälpa mig?? Verkar lugnt tycker jag ändå, känns otroligt skönt Solig fattar inte sista bara, vad är "noob"??
    noob = nybörjare
  • Agent 355
    Aristokatt skrev 2010-09-17 22:45:55 följande:
    Hittade alla trådar förutom  "Nybörjarfrågor ställs här [Stora noobtråden]", och skummade igenom dem, verkade som sagt lugnt, men var finns "noobtråden"?
    Agent 355 skrev 2010-09-17 22:41:37 följande:
    noob = nybörjare
    för datorspel då eller? vet du var den tråden finns?

Tack så mycket alla! :D
    Jag visste inte men Google visste ;)
    Stora noobtråden
    Denna tråd var kanske mindre oskyldig än de andra (de beror iofs på vilket håll man ser det ifrån) men det är ju inte säkert att din son visste vad tråden egetnligen handlade om eftersrom rubriken ju bara visar på att den ska vara till hjälp för nybörjare. Själv tolkade jag det som nybörjare på forumet innan jag läste tråden.

Jag skulle säga att "noob" kanske främst används inom spel och internet men kan appliceras på nybörjare i precis vilket sammanhang som helst.
  • Agent 355
    qenzo skrev 2010-09-18 12:41:56 följande:
    Noob ja.. i WoW och säkert andra spel har ordet en väldigt negativ klang. Blir man kallad noob är man alltså inget värd, i dennes ögon.
    Att bli kallad noob betyder alltså att man inget kan, dvs man har inte lärt sig. Finns en hel hög med olika stavningar, som nab, n00b o.s.v.

I mina ögon är Flashback ett skitforum med mkt skitmedlemmar. Men visst finns där bra folk också, men de syns sällan ;)
    Fast jag tror att noob används lite bredare idag än vad det ursprungligen gjordes. Innebörden är inte fullt så nedsättande längre och jag har hört många referera till sig själva som noobs (kanske att man fortfarande är mer "renläriga" inom spel?).
    Tycker själv att bebisbodys med Noob på är urgulliga. (Ja, jag är en tant).
Svar på tråden Min Son är inne på Flashback, hjälp?