• Babymammy

Ni som varit i Egypten i December..

Ni som varit i egypten i december.. hur vad vädret och var ni nöjda med värmen?
    Vi åker nämligen till Hurghada i början av december..

• Svar på tråden Ni som varit i Egypten i December..
  • Kakmonster

Vi var i Sharm el Sheikh i mitten av december för några år sedan och badade i havet och solade hela dagarna. Det var som svensk sommar (kanske 25-28 grader på dagen), men på kvällen var det skönt att ha med sig nån tunnare kofta.

• LinaSthlm83

Jag var i Hurghada över nyår 2008/2009 och det var helt ok värme på dagen men på kvällen var det kallt. Vi hade alldeles för tunna kläder med oss, hade behövt ett par jeans och en kofta. Bada gjorde vi inte, poolen var bara soluppvärmd=iskall. Havet tyckte jag var för kallt men min sambo badade lite. Det blåste dock något helt galet på stranden. Vilken researrangör åker ni med?

• Elli47

Vi var i Hurghada december 2009 och det var hyfsat varmt dagtid och rätt kyligt på kvällarna. Vi badade dock bara en gång eftersom vi denna gång hade beslutat oss för att resa omkring och besöka Luxor och Kairo.

• Elli47

Det var +24 i vattnet den dagen då vi badade   inte så farligt kallt!

• Babymammy

Var det 24+ i havet eller i poolen? Jag hoppas vi kan gå runt i bikins om dagarna i allafall utan att frysa

• Elli47
    Babymammy skrev 2010-09-20 17:24:55 följande:
    Var det 24+ i havet eller i poolen? Jag hoppas vi kan gå runt i bikins om dagarna i allafall utan att frysa
    I havet såklart! Vi brukar inte bada i pool! :)
Svar på tråden Ni som varit i Egypten i December..