Inlägg från: johandra |Visa alla inlägg
  • johandra

Renovering av trapp

inte säkert...vi hade rätt lätt att få bort vår matta...den satt som berg på tre trappsteg men resten satt inte speciellt farligt..använde kofot för att dra bort den

Ville bara säga att det inte nödvändigtvis sitter behårt..

Lycka till!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • johandra
    msfine skrev 2010-09-19 10:41:57 följande:

Kofot blir nog lite svårt att använda eftersom jag endast ska ha bort mattan och inte själva steget =)

jag använde kofot till att ta bort mattan...stegen hade vi oxå kvar
  • johandra

jag kan ju passa på att tipsa om de olika typerna av playwood som finns att köpa. Vi la ek-playwood i vår trapp,det är alltså en tunn yta av fanér på wood:en...billigt och passar bra istället för mattan som sitter på stegen. finns 4mm som vi köpte,fasade kanterna lite grann,lackade och sen limmade vi fast det på stegen. snabbt,enkelt och snyggt. Kostade ca 800pix!

• johandra
    hemljuvahem skrev 2010-09-22 23:32:24 följande:
    Kanske en lite pinsam fråga MEN hur gör man med kanterna lillalillajag & Annnah?
    Vår trapp hade som en list frampå,och bakom den låg mattan. när vi tog bort den blev det som ett "hål" där mattan legat. så istället för mattan la vi dit playwood:en och den fasade vi kanterna lite lite på...fasa=skrapa bort hörnet så att säga...det syntes inget och kändes inget när man givk på den..

har tyvärr inte trappan kvar så jag kan inte visa nån bild om det nu inte råkar ligga nån i mitt galleri,du kan ju kolla..
Svar på tråden Renovering av trapp