Inlägg från: ladyS |Visa alla inlägg
  • ladyS

Renovering av trapp

Vi gjorde om trappan. Den var från början i furu med grön äcklig heltäckande matta på. Bild på resultatet finns i mitt galleri om någon vill se.

• ladyS
    hemljuvahem skrev 2010-09-26 13:08:35 följande:
    OM man sen ska måla väggar/tapetsera i trappan.. vad använder man sig av för teknik då.

Hört talas om någonting som kallas "trappbock" men de verkar så extremt dyra bara för att måla lite väggar :/
    Vi använde en vanlig stege som man kan höja på ena sidan. Jag sänkte den istället för att höja och satte ihop den med jättemånga tjocka stripes. Inget jag rekommenderar kanske men det funkade för oss.
  • ladyS

Trappan före

Trappan efter

Trappan efter

Skåpen på övervåningen före

Skåpen efter

Lampan ovanför trappan

Som ni märker gillar jag black & white.

• ladyS

Vi valde att ha matta på trappstegen igen fast svart för att det är halkfritt med tanke på barnen.

• ladyS
    ladyS skrev 2010-10-02 21:48:43 följande:
    Vi valde att ha matta på trappstegen igen fast svart för att det är halkfritt med tanke på barnen.
    Dessutom blev resultatet riktigt bra tycker vi. Det är nog det jag är mest nöjd med hitills utav allt vi gjort.
  • ladyS

Vi slipade allt innan på ytan eftersom trappan var oljad innan. Annars hade inte färgen fäst så bra. Framförallt på ställen där man går direkt på, ex golv, är det viktigt att slippa bort all olja innan man målar annars kommer färgen inte att hålla.

Svar på tråden Renovering av trapp