Inlägg från: Jossofräs |Visa alla inlägg
  • Jossofräs

Hund på halvfoder!!

Hörni!

I dom avtalen från skk så är det ju köpeavtal med bibehållen avelsrätt. Enligt punkten för vederlag står att man skall fylla i hundens fullpris. Nedanför står det 50%  av hundens pris erlägges kontant restrerande 50% erlägges i form av en valpkull alternativt tre parningar.
    Efter det står det "kontant erlagt" och så ska man fylla i hur mycket man betalat kontant för hunden.

I mitt avtal står det "Fullt pris för hunden: 5000kr" och "Kontant erlagt: 5000kr"

Det innebär ju att hunden är 100% betald kontant och avelsrätten är förverkad, eller??

• Svar på tråden Hund på halvfoder!!
  • Jossofräs

Ja jag hade tänkt ringa dem på måndag, tänkte bara om det fanns någon insatt här så man vet på ett ungefär vad man kan tänkas få för svar.

Ni verkar i alla fall uppfatta det på samma sätt som jag, och det är ju tur!

• Jossofräs

Ja jag har min andra hund på halvfoder också och på henne står det fullpris 20.000 och kontant erlagt 10.000, alltså ska resten utgå i form av en valpkull till uppfödaren.

Men med den här så står det fullpris 5000 och kontant erlagt 5000. Då är han ju betalt med kontanta medel till 100% och avelsrätten borde utgå tycker jag.

Svar på tråden Hund på halvfoder!!