Inlägg från: hundpuss |Visa alla inlägg
  • hundpuss

Hund på halvfoder!!

Det finns ju flertalet tolkningar på avelsrätt och liknande när det gäller hemmasnickrade foderavtal för blandraser, så det enda riktiga är väl att ringa SKK och prata med dom eftersom det är ett sådant du skrivit under?

Det låter som att uppfödaren skrivit fel, även om det i sig låter underligt (att en erfaren uppf skriver fel, men sånt kan ju hända). Ta kontakt med SKK och uppfödaren och hör dig för.

• hundpuss
    Selina04 skrev 2010-10-04 19:21:51 följande:
    Kanske va första gången uppfödaren skrev ett sånt här avtal? Jag personligen kan ibland tycka att alla avtal/regler/lagar osv är en ren djungel ibland =/
    Det är ju fullt möjligt att det var första gången uppfödaren skrev ett sånt avtal, absolut, men hade jag varit i uppfödarens skor hade jag nog personligen vänt mig till SKKs juridiska avdelning så det blev rätt, just eftersom det är så pass mycket text i alla texter som har med hundförsäljning och liknande att göra.
  • hundpuss
    hundpuss skrev 2010-10-05 15:19:29 följande:
    Det är ju fullt möjligt att det var första gången uppfödaren skrev ett sånt avtal, absolut, men hade jag varit i uppfödarens skor hade jag nog personligen vänt mig till SKKs juridiska avdelning så det blev rätt, just eftersom det är så pass mycket text i alla texter som har med hundförsäljning och liknande att göra.
    *så pass mycket paragrafer i alla texter ska det stå o inget annat... Drömmer
Svar på tråden Hund på halvfoder!!