Angelique skrev 2010-09-22 21:02:05 följande:
Hej allihop,
jag hoppas in här. Plussade idag efter vår tredje IVF (tjuvtestade dock plus redan i lördags).
Är ni oroliga för missfall? Det är jag, även om jag självklart försöker låta bli. Men varje litet stick i magen känns som domedagen....
Vad avstår ni från att äta och dricka? Hur gör ni med sex?
Ska bli roligt att följas åt hela vägen in i mål!!
Grattis!
Vi har haft missfall tidigare i v6 +3 så visst finns oron för missfall. Tror att det kommer kännas lite extra nervöst på måndag när jag är precis på samma dag som missfallet. Men jag känner mig faktiskt ganska lugn. Det blir inte bättre av att oroa sig utan snarare sämre.
Jag äter folsyra och E-vitamin. Annars försöker jag äta varierat och mycket frukt och grönsaker. Har dragit ner på te och cola (dricker inte kaffe i vanliga fall heller).
Vi har tagit det väldigt lugnt med sex efter äggplock men egentligen tror jag inte att det är någon fara. Precis efter äggplock finns ju infektionsrisken men sen ska det inte vara några problem. Vi fick inga instruktioner från vår klinik mer än att jag inte skulle hoppa runt cch träna hårt under några veckor efter äggplock och nu under den första tiden som gravid.