• MymlanB

plus efter ivf

anmaelli skrev 2010-10-15 09:51:06 följande:
    GRATTIS! Gud vad härligt. Jag hoppas SÅ att jag är där också snart ! Jag är så otålig och vill sätta igång direkt, men det blir nog inte förrän till våren.

Hur upplevde du IVF-processen? Plågsam? Kunde du jobba eller blev du sjukskriven mycket?

Jag har sökt nytt jobb som jag är 1 av 3 att ev få... och jag vet inte hur jag ska göra nu när vi ska genomgå IVF till våren. Vill inte behöva vara sjukskriven i början på ett nytt jobb.
    Jag har inte varit sjukskriven en enda dag - och inte ens funderat på det heller. Snarare tvärtom - att det är skönt att gå till jobbet så att jag har något annat att tänka på. Ett nytt jobb låter somen strålande idé tycker jag - då kommer du ju absolut inte ha tid att hålla på att sitta och fundera för mycket och bara göra det hela värre för dig själv! Jag känner flera som gjort ivf och ingen av de jag känner har varit sjukskrivna en enda dag. Så det tror jag inte du behöver oroa dig för. Någon annan kanske har en annan erfarenhet men jag tycker absolut inte att du ska tacka nej till ett nytt jobb pga ivf. Kör på vettja!
    mymlan
    Själva ivfn blir du inte sjukskriven av - vissa blir lite knäppa av vissa hormoner men det finns liksom ingen anledning att du ska vara hemma. Läs på lite om processen kan jag rekommendera.
Svar på tråden plus efter ivf