• Anonym

Diarre, magkatarr?

Den senaste veckan har jag varit dålig i magen på morgonen. Lite olika konsistens varje dag.. Ena dagen kan det vara lite grötigt, och andra som vatten typ.

Jag har, inte jättediagnostiserad, IBS. Men detta skiljer sig lite från det jag har varit med om innan. Har druckit en hel del alkohol under veckan, men det brukar inte vara såhär. Ibland så svider det lite i magen, och jag mår lite illa. Tankarna har väl flugit in på magkatarr, men kan det yttra sig med diareer?

• Svar på tråden Diarre, magkatarr?
  • helenvaupptaget

Jag tror inte man kan få diare av magkatarr?
    Mår som sämst på morgonen sa du?

• Anonym (Ankan)

Jag har magkatarr och IBS och jag brukar aldrig få diárre av det, däremot väldigt kletig konsistens om man säger så. Dricker jag mycket alkohol blir det klet av det och magen kan dessutom göra ganska ont, lika dant om jag stressar mycket.

• Anonym
    helenvaupptaget skrev 2010-09-18 13:43:23 följande:
    Jag tror inte man kan få diare av magkatarr?
    Mår som sämst på morgonen sa du?
    Ja, en stund efter att jag har gått upp så är det direkt till toan.
  • Anonym
    Anonym (Ankan) skrev 2010-09-18 13:45:42 följande:
    Jag har magkatarr och IBS och jag brukar aldrig få diárre av det, däremot väldigt kletig konsistens om man säger så. Dricker jag mycket alkohol blir det klet av det och magen kan dessutom göra ganska ont, lika dant om jag stressar mycket.
    Jo, det med stress känner jag igen. Men inte av alkohol etc..
  • helenvaupptaget
    Anonym skrev 2010-09-18 14:16:57 följande:
    Ja, en stund efter att jag har gått upp så är det direkt till toan.
    okej, konstigt hehe då har ju magen vilat hela natten osv
  • Anonym
    helenvaupptaget skrev 2010-09-18 14:26:40 följande:
    okej, konstigt hehe då har ju magen vilat hela natten osv
    Ja, precis.. Det är som att den protesterar över att vakna, eller något.
    Sjukt jobbigt är det iaf.
  • helenvaupptaget
    Anonym skrev 2010-09-18 14:40:18 följande:
    Ja, precis.. Det är som att den protesterar över att vakna, eller något.
    Sjukt jobbigt är det iaf.
    förstår detta ! finns det någo som gör det värre, så som någon mat eller så?
  • Anonym
    helenvaupptaget skrev 2010-09-18 14:44:02 följande:
    förstår detta ! finns det någo som gör det värre, så som någon mat eller så?
    Nä.. har fört lite dagbok över vad jag har ätit, men det är som vanligt egentligen.
    Kanske bara är inne i en stresig period eller något.
  • helenvaupptaget
    Anonym skrev 2010-09-18 14:48:46 följande:
    Nä.. har fört lite dagbok över vad jag har ätit, men det är som vanligt egentligen.
    Kanske bara är inne i en stresig period eller något.
    jo så kan det vara hehe men äter du någon medicin eller något annat för någon sjukdom eller så
  • Anonym
    helenvaupptaget skrev 2010-09-18 14:49:32 följande:
    jo så kan det vara hehe men äter du någon medicin eller något annat för någon sjukdom eller så
    Nej, inga mediciner. Har iof B12-brist, kom jag på nu :S kanske ställer till det lite med magen också.
  • helenvaupptaget
    Anonym skrev 2010-09-18 14:55:31 följande:
    Nej, inga mediciner. Har iof B12-brist, kom jag på nu :S kanske ställer till det lite med magen också.
    äter du något för din blodbrist ?
  • Anonym
    helenvaupptaget skrev 2010-09-18 15:06:49 följande:
    äter du något för din blodbrist ?
    Nej, inte än iaf. Skulle ta nya prover och sedan skulle de ta ställning om jag behövde något. :)
  • helenvaupptaget
    Anonym skrev 2010-09-18 15:41:57 följande:
    Nej, inte än iaf. Skulle ta nya prover och sedan skulle de ta ställning om jag behövde något. :)
    aha okej, för mediciner kan påverka magen ! men din B 12 brist, när upptäcktes den? är det i samband med dina magbesvär så tycker jag du ska söka igen! magbesvär samt en B 12 brist som yttrar sig i samband kan ju vara värt att kolla närmare på!
  • Anonym
    helenvaupptaget skrev 2010-09-18 15:46:14 följande:
    aha okej, för mediciner kan påverka magen ! men din B 12 brist, när upptäcktes den? är det i samband med dina magbesvär så tycker jag du ska söka igen! magbesvär samt en B 12 brist som yttrar sig i samband kan ju vara värt att kolla närmare på!
    Den upptäcktes förra månaden någon gång.. Ska somsagt tillbaka snart och kolla hur det står till, och om det är bra då, ja då är det väl något annat som spökar. :)
  • helenvaupptaget
    Anonym skrev 2010-09-18 16:26:38 följande:
    Den upptäcktes förra månaden någon gång.. Ska somsagt tillbaka snart och kolla hur det står till, och om det är bra då, ja då är det väl något annat som spökar. :)
    Okej, men ta uppp din mage och din b 12 brist!
    binikemask kan ge sånna symtom bland annat, men det är ganska ovanligt :P
Svar på tråden Diarre, magkatarr?