Finns det lyckohormoner i sperma?
Finns det lyckohormoner i sperma?
Jag vill gärna tro det. Och googlar man så hamnar man på lite engelska sidor som hänvisar till någon studie gjord med kvinnor vars partner alltid, ibland eller aldrig använder kondom. Och där skulle det ha visat sig att kvinnor vars partner aldrig använder kondom är lyckligare överlag.
Men vad jag mest undrar över är det där som sker precis efter, eller några timmar efteråt. För jag vet inte om jag är lyckligare när jag inte använder kondom, inte överlag.
Själv upplever jag skillnad. Tror jag iaf. Jag har alltid varit noga med att använda kondom, mest haft partners som jag antingen inte träffat fler gånger eller som också träffat andra. Just nu träffar jag bara en man, vi använder ingen kondom och jag upplever mig själv som gladare just när vi haft sex - den känslan stannar några timmar.
Inte samma tillfredställelse som jag får när jag på egen hand får orgasm eller samma som när jag tidigare använt kondom ihop med en partner. Utan en enorm lyckokänsla som jag undrar om den har med sperman att göra.
Så, vad tror ni? Känner ni kvinnor själva skillnad?