• fefferonin

dadlar och rostad majs=nyttigt?

Försöker som så många andar att dra ner på sockret i alla fall godis, men på kvällen vill man ju gärna ha nåt sött eller salt
    Jag har upptäckt att dadlar är jättegoda och rostat majs av eldorados märke är salt å gott. Är detta nyttigt, eler kan jag lika gärna äta godis och popcorn ???

• Svar på tråden dadlar och rostad majs=nyttigt?
  • AnnaK

dadlar har ju naturligt socker i sig, och om man inte köper färska så har de sirap på sig, vilket inte är så bra.

Majset är väl inte heller så bra med tanke på saltet, är inte dom friterade eller nåt oxå?

Men i måttliga mängder är det ju ingen fara. Prova att poppa popcorn själv, då du kan reglera oljan o saltet själv.

• AnnaK

prova olika bär o frukt i en blandning, det får inte bli för tjatigt med samma frukt jämt.

Det finns ju såå goda frukter o bär

Gör en fruktsallad, en smothie, eller bara några druvor, plommon eller kiwi

Och snart är det ju dags för clementinerna och apelsinerna till jul.

• fefferonin

hur ser man skillnad på om dadlar är färska eller ej?, jag hittade dom i fruktdisken, sär man fick plocka dom själv

• AnnaK

det står på skylten vid självplockningen.
    Det finns ju ett paket att köpa (till jul) de är lite mindre oxå (de med sirap på)

• fefferonin

jaha, ok, de har jag nog sett då, men angående den rostade majsen då? jag tror inte att den är friterad faktiskt, någon som vet hur onyttig den är, innehöll 5%fett stod det

• Jennie med ie

Den rostade majsen är relativt energirik och påverkar nog blodsockret ganska mycket. Men det är absolut nyttighare än mycket annat, som chips och ostbågar t ex

• SvenskEngelsk

Fortsätt du äta saltade majsen, tro vi menar samma, jag äter den då jag blir sugen på chips el dylikt

Jag har gått ner massa i vikt, och man får ju använda sunt förnuft, brukade man äta chips innan, så är ju majs snacks mkt nyttigare jämförelsevis!!!

Man behöver ju inte hoppa till Linser direkt från chips...LoL
    Nån som hajjar?

Nån måtta får det vara! Man måste kunna unna sig lite ibland!

Svar på tråden dadlar och rostad majs=nyttigt?