Habbi skrev 2010-09-18 22:02:27 följande:
Okej, usch då.. men om det är ofarligt kan jag leva med det! :)
Jag är dock fortfarande väldigt rädd att jag ska få missfall, tror att jag har fått det förut utan att jag ens visste att jag var gravid. Jag hade ASONT, typ som mensvärk.. och jag brukade/brukar inte ens ha mensvärk normalt så jag var misstänksam varför jag hade så jääkla ont då. Jag tog ett bad och släckte lampan på toaletten för att kunna slappna av lättare och sen när jag badat klart tände jag lampan och de var massaaa blod i vattnet och sen när jag satte mig upp hade jag fått in vatten i slidan och samtidigt som jag spände magmusklerna åkte vattnet ut och med det kom en stor klump ut som var formad som ett liiiitet foster som man kan se i "hur barn blir till -böcker". Och jag sprang till mamma och grinade för jag var så rädd. Det var hemskt! Har även gjort en abort när jag var 15, en skrapning i 11 veckan. :/ Jag är rädd för att jag sa se fosteret när jag får missfall.. :/ det var de hemskaste av allt!
Jag förstår det! Jag var extremt rädd för missfall, kunde inte sluta att tänka på det. Men det finns liksom inget man kan göra för att påverka det (förutom alkohol, droger och tobak) Jag googlade MF och MA hela dagarna, sen blev jag sjukskriven och då hade jag all tid i världen till att nojja

Ring din BM, det kan vara skönt att höra att det inte är någon fara! Och du, läs inte allt för mycket här på FL då blir man ännu nojjigare!!