Sophie the Giraffe
Är det någon som har en "Sophie the Giraffe" till sitt barn?
Har det varit en populär leksak? Hållbar?
Vad tycker ni om den, har den varit bra/dålig?
Vill ha lite omdömmen.
Är det någon som har en "Sophie the Giraffe" till sitt barn?
Har det varit en populär leksak? Hållbar?
Vad tycker ni om den, har den varit bra/dålig?
Vill ha lite omdömmen.
Katrin Z´s lilla Ringo har en sån om jag minns rätt. Kolla http://www.finest.se/katrin och bläddra lite bakåt... en favorit där iallafall...
Ja, det verkar vara en favorit där.
Jag har nyligen beställt en sån till min son.
Jag tycker de är sååå söta. Hoppas sonen gillar den med.
Min dotter har Sophie la giraffe. Det är hennes absoluta favoritleksak sedan två månaders ålder. Hon är nu 10 månader och blir alltid lika glad när jag plockar fram giraffen. Nu har giraffen fått ett liiiitet hål på foten, förmodligen för att min dotter är som en hund, och biter sönder allt som kommer i hennes väg Men den piper fortfarande ändå!
Har en, min son är 3 månader och han gnager på den, men blir jätte sur för att han inte får in hela huvudet i munnen. Men anledningen till att jag köpte den är för att den bara innehåller naturgummi. Inget farligt kraffs för min baby!
Det tycler jag är heeelt underbart. Bara naturliga saker + att den är bedårande söt.
Köpte min från ekokul.se :)
Någon som vet om man kan köpa den i någon butik?
Det finns några återförsäljare i stockholm vet jag. Men annars har jag ingen koll.
Men jag köpte min fårån ekokul.se
Det var där den var billigast! :)
Och den blev verkligen an favorit för min son, direkt!
hittade min idag på NK i sthlm
kalas bra.. min lillaknådde kunde knappt slita sig från den
Min son älskar sin lilla Sophie! Jag köpte den på NK. Finns även en mindre modell..
Vår dotter har gnagt upp sin giraff. Har tvättat den med tvål och vatten flera gånger. Kom ihåg att hålla för piphålet med ett finger så det inte kommer in vatten. Vi köpte av www.gladaapan.se sjukt söt logga för övrigt. Vi fick lite tester på sophie la Giraffes hudkrämer. Det var det drygaste vi provat så nu har man det hemma i badrumsskåpet också.
/K. Öptorsk
Min son älskar Sophie! Det är bara den han gillar som bitring, dem man lägger i frysen gillar han inte. Köp en Sophie, absolut!
Mitt barn älskade sin Sophie, men hon tappade den i Köpenhamn. Köpte en ny som hon ratade helt. Insåg sedan att den var lite lite mindre (typ 1-2 cm kortare) än den hon hade från början och var svårare att få att pipa.
Har haft sadana till mina tva barn, men ingen av dem har varit sarskilt intresserad av Sophie. Pa den ena fungerade inte ljudet (den ska pipa nar man klammer pa den).
Vår dotter 5 månader har den stora Sophie som piper och den lilla Sophie med "handtag", hon älskar båda. Den lilla gnager hon på så det bara gnisslar om det och hon blir jätteglad när man piper med den stora åt henne. Jättebra leksaker!
min son har en, och än är han väl inte superintresserad men gillar ju att den piper. jag gillar den främst för att den är naturlig och han kan gnaga loss på den utan att få i sig massa konstiga kemikalier.. har en annan leksak från samma märke, dock inte giraffen.