Inlägg från: Ms Lara Croft |Visa alla inlägg
  • Ms Lara Croft

är hon för ung??

Beatrize74 bra skrivet, instämmer med dig till 100%. Ur min synvinkel är hon självklart för ung. Herregud 14 år ett barn ska väl inte ha barn?
    Oavsett om denna 14 åring är en lugn tjej som sitter hemma och virkar med mamma eller om hon springer ute på "stan" så är hon för ung!

För det första hur ska hon försörja sig och barnet? Visst det finns bidrag men det är inget att eftersträva. Oavsett vad man har för ålder tycker jag det är fel att PLANERA barn om man inte har ekonomisk status för det.

Vidare vad har en 14 åring att erbjuda. Visst hon kan kanske slösa kärlek över barnet men mer då? Jag blir mörkrädd.

Jag hoppas verkligen att denna 14-åring, i sådant fall hon beslutar behålla barnet, får rejäl uppbackning av omgivningen. Av samhället liksom av föräldrar och vänner. Det lär behövas.

Jag kan bara gå till mig själv. Jag var nära 28 när jag fick barn, det var en enorm förändring. Större än jag någonsin kunnat tänka mig. Att vara upp och "nattvaka", amma i tid och otid, att inte kunna företa sig allt som man var vid etc. etc. är krävande och jag undrar hur denna lilla tjej ska mäkta med allt. Det går kanske men till vilket pris? Hur kommer hon att känna när hon är 20 eller 30 år tex.

Svar på tråden är hon för ung??