Föräldrar- har ni råd att köpa alla vinterkläder och skor till era barn utan att något annat blir lidande ekonomiskt ?
Jag får väldigt lite i föräldrapenning varje månad. Det betyder att ett köp av en tröja till mig för 199:- måste övervägas väldigt noga innan jag kan vara helt säker på att jag verkligen har råd. Barnens klädköp går först och jag börjar redan känna pressen av att köpa en overall till mitt ena barn.(andra barnet skall som tur är ärva en overall).
Jag var ute och kollade på overaller idag på kappAhl och folk verkar göra likadant. Hittade flera fina och bra men har tyvärr inte råd att köpa som jag såg andra göra. :(
Så min fråga är som rubriken lyder.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-20 21:02
Var ute idag och köpte en proXtec overall på kappahl. Använde 25% rabatt lappen som man får jämt från coop medmera ;)Så jag lalde ut 524:- på en svinbra (tror jag?) overall som kostar 699;-
Är jätteglad nu.:)
Ni som tror att vi skaffar barn och att vi inte har råd med dem.NI tror fel om något ni inte vet nåt om! Sanningen är den att vi kan försörja dem utmärkt MEN jag kan inte köpa de dyra sakerna just nu under de sista månaderna av mammaledigheten, då jag bara tar ut 4 sgi-dagar/vecka för att få vara hemma lite längre med mitt andra barn! Möjligehten fanns att sätta henne på förskola vid 13 månaders ålder men den tanken var inte så lockande....