• Anonym

Föräldrar- har ni råd att köpa alla vinterkläder och skor till era barn utan att något annat blir lidande ekonomiskt ?

Jag får väldigt lite i föräldrapenning varje månad. Det betyder att ett köp av en tröja till mig för 199:- måste övervägas väldigt noga innan jag kan vara helt säker på att jag verkligen har råd. Barnens klädköp går först och jag börjar redan känna pressen av att köpa en overall till mitt ena barn.(andra barnet skall som tur är ärva en overall).

Jag var ute och kollade på overaller idag på kappAhl och folk verkar göra likadant. Hittade flera fina och bra men har tyvärr inte råd att köpa som jag såg andra göra. :(

Så min fråga är som rubriken lyder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-20 21:02
    Var ute idag och köpte en proXtec overall på kappahl. Använde 25% rabatt lappen som man får jämt från coop medmera ;)Så jag lalde ut 524:- på en svinbra (tror jag?) overall som kostar 699;-
    Är jätteglad nu.:)

Ni som tror att vi skaffar barn och att vi inte har råd med dem.NI tror fel om något ni inte vet nåt om! Sanningen är den att vi kan försörja dem utmärkt MEN jag kan inte köpa de dyra sakerna just nu under de sista månaderna av mammaledigheten, då jag bara tar ut 4 sgi-dagar/vecka för att få vara hemma lite längre med mitt andra barn! Möjligehten fanns att sätta henne på förskola vid 13 månaders ålder men den tanken var inte så lockande....

• Svar på tråden Föräldrar- har ni råd att köpa alla vinterkläder och skor till era barn utan att något annat blir lidande ekonomiskt ?
  • Anonym

Prova att spara typ 100 kr i månaden hela året till såna saker så har du lite att ta av där. Kolla tradera, där finns väldigt fina overaller till sjukt bra priser .  

• 7 michelingodingar

ja just nu så kan vi det fast vi får dela upp det lite eftersom vi har 7 barn så alla får inte samma månad.

ett tips är o kolla tradera där kan man göra jättefina fynd har köpt en ny overall där för knappt 150 kr då med mössa och vantar till o det är en HM overall från fjolårets kläder

• alvaereva

Ja absolut. Vi pluggar båda två och lever rätt knapert men det går hur bra som helst ändå. Köper mycket kläder begagnat, men ytterkläder och skor köper jag oftast nytt.

• lövet2

Jag brukar köpa vinteroveraller på våren och shorts/badkläder på hösten. Då blir det mycket billigare!

• alvaereva
    lövet2 skrev 2010-09-19 16:58:19 följande:
    Jag brukar köpa vinteroveraller på våren och shorts/badkläder på hösten. Då blir det mycket billigare!
    Så gör vi också!
  • Shasti

Jajjamensan, det allra finaste också . Köpte just både Kuoma och Viking med yllefoder vinterskor. Har köpt Friends overallen som var bäst i test för något år sen också, samt en äkta härlig dunjacka och ett par nya termobyxor. Alltihop i stort sett nyskick och termobyxorna helt nya. Nytt hade det gått på kanske 3000. På Tradera har jag fått alltihop för ca 500:-. Hurra för Tradera säger jag .

• Claris

nu köpte jag ju ett par vinterskor,goretex,799kr och en overall 499kr och jacka/byxa 700kr..så nej,inget mer denna månad. Har ju mer att köpa..har 3barn. Blir ju c:a 1500-2000kr/barn med allt.

• 010306

Har 3 barn & delat upp inköpen under ett par månader + endel ärver dem av varann. De får även i present med sin mormor vinterjacka rätt ofta. Vinterskor brukar jag passa på att köpa när dem är på 1/2 priset. Hittade Viking skor på Skopunkten i går på  1/2.

Svar på tråden Föräldrar- har ni råd att köpa alla vinterkläder och skor till era barn utan att något annat blir lidande ekonomiskt ?