• cicci85

Var kan jag läsa engelska tidningar eller andra artiklar?

Ska göra högskoleprovet snart och är kass på engelskan... Tänkte läsa lite varje dag fram till provet... Vilka tidningar är någorlunda lättlästa, typ som aftonbladet? Finns det någon motsvarighet till newsmill? Några andra tips? Jag har läst några artiklar från gamla prov men vill läsa något mer intressant

• Svar på tråden Var kan jag läsa engelska tidningar eller andra artiklar?
  • cicci85

Tackar, lägger till i favoriter!

• Mrs Statham

Börja titta på streamade engelska tv-serier är ett hett tips.
    Eller titta på otextad film, det får du väldigt mycket av.
    Annars skulle jag tipsa om att köpa de tidningar du vanligtvis skulle köpa, fast på engelska såklart.
    Är du intresserad av smink/kläder/mode, köp engelska elle.
    Intresserad av sport/fritid/träning köp en engels träningstidning
    Brinner du för ekonomi, the economist kanske är i lite mustigaste lagret, men du kaske förstår konceptet.

Vet att det finns en butik här i sthlm som säljer massvis med utländska tidningar. Men kommer för mitt liv inte ihåg vad den heter tyvärr. Vet att det har legat en på centralstation och det finns en nu på götgatsbacken, vid granit.

• cicci85

Har kollat efter engelska tidningar på coop och ica men utbudet är väldigt begränsat! Får nog ta en tur in till stan och en riktig tidningsshop så hittar jag nog någon som passar! Det får nog bli lite otextad film oxå de närmsta veckorna! tack för tipsen

• Mrs Statham
    Anova skrev 2010-09-20 00:55:45 följande:
    Kan det vara Presstopp som Mrs S tänker på? Den butiken finns lite överallt, t.ex. i gallerian och på St. Eriksgatan (och på Götgatan och Centralen).

Jag läste ofta tidningar på internet.. Några favoriter är:
    www.independent.co.uk/ (nyheter)
    www.guardian.co.uk/ (nyheter)
    www.newsweek.com/ (aktuella fördjupningar då det gäller nyheter)
    www.thesun.co.uk/sol/homepage/  (skvallertidning)
    Ja men precis! Press stop var det ja.
    Den butiken is the shit
  • emmwr

Låna böcker på biblioteket. Välj lättlästa böcker, jag har tex läst flera böcker av Dan Brown (Da Vinci Koden), Marian Keyes och Damernas Detektivbyrå-serien på engelska. Ett annat tips är Harry Potter och då kan du titta på filmen först så du vet vad boken handlar om. Deckare är generellt lättlästa. Fråga en bibliotekarie så kan dom rekomendera någonting.

Jag har precis läst ut den andra boken (på engelska) i serien som True Blood baseras på.  Den var mycket bra och ganska lättläst.

Lycka till!

• Jakin
    Lättläst, klassisk litteratur:

Travels with my aunt - Graham Greene 

Ragtime - E. L. Doctorow

The Great Gatsby - F. Scott Fitzgerald

Amusing ourselves to death - Neil Postman
Svar på tråden Var kan jag läsa engelska tidningar eller andra artiklar?