Min pappa har cancer i levern, vad händer nu?
Vad händer nu? Elakartad cancer i levern, dom hittade den i god tid men vad händer nu?
Någon som kan ge mig svar på något eller berätta från egna erfarenheter? Jag är totalt förvirrad!!
Vad händer nu? Elakartad cancer i levern, dom hittade den i god tid men vad händer nu?
Någon som kan ge mig svar på något eller berätta från egna erfarenheter? Jag är totalt förvirrad!!
Levercancer är sällan bra att få. Av den anledningen att när man väl får symptom så har det gått långt. Ofta så långt att behandlingar inte hjälper. Nu skriver du att de hittat den i "god tid" vilket bådar gott. Vilken typ av behandling kan folk på FL inte svara på eftersom det kan vara olika för olika personer, men operation och eller cytostatika är vanligt. Du kan läsa på cancerfondens hemsida om olika cancersorter. Kanske får du svar på några av dina frågor där.
Operation och cellgiftsbehandling. Min pappa blev diagnostiserad med levercancer (den form som inte har med alkoholmissbruk att göra) för 19,5 år sen, det var för sent att rädda honom, men han levde iaf över 1 år efter diagnos. Antagligen har behandlingarna gått framåt väldigt starkt sedan dess, men precis som ovanstående talare säger är det inte en bra diagnos. Dels för att symptom ofta kommer i ett sent skede och dels för att levern är en körtel och att risken för metastaser är stor. Hoppas det går bra för din pappa!
Det är ovanligt att man har primär cancer i levern, däremot mycket vanligt att man har metastaser i levern från andra cancerdrabbade organ. Man har de senaste åren lyckats operera levern beroende på vilka lober som är drabbade. I övrigt så finns de flera typer av cellgifter som kan hjälpa, men total bot beror helt och hållet på om det är primär levercancer eller om det är metastaser och hur långt det är gånget framför allt.
tack så mycket
håller tummarna för att det ska gå bra och din pappa ska få må bra hela vägen tills han blir frisk:)
Själv förlorade jag min mamma i cancer för ett par dagar sedan. Smärtan går inte att beskriva, önskar ingen annan det.
Men det ska gå bra för er, ska du se
bara att höra av dig om du vill maila och ha stöd
Kram
Min pappa dog i levercancer för inte så länge sedan... De här ovan har redan gett dig svar och jag vill inte upprepa. Men det bästa är nog att prata med din pappas läkare om vad som kommer att hända framöver.
Hoppas det går bra för din pappa!
Jag har pratat med min pappa och han har opererats. MEN det är försent, han fick en diagnos att han har mellan 2mån till 2år kvar att leva..
Åh det var verkligen tråkigt att höra. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt för er. Jag hoppas innerligt att de har fel.
Kram!
tack! kram
Beklagar verkligen!! Hoppas det blir år o inte månader! *kram*