• Skogsflikkan

Lindex overall, bamse eller fix?

Nu när vintern börjar närma sig så börjar det ju även bli dags att tänka på vinterkläder. 
    Jag var in till Lindex som snabbast igår, och sonen fick prova Lindex bamse-overall. Inte var han väl så glad i det, men jag tyckte det var bäst att han fick prova så jag fick se hur de satt. Den satt jättebra och så vidare. FIX overallen hann vi aldrig testa, då butiken skulle stänga.

Försökte läsa om overallerna på Lindex hemsida, och FIX overallen har en vattenpelare på 10000, men det står inget på bamseoverallen om vattenpelare? Tyckte ju att bamseoverallen hade så härlig färg...

Någon som köpt dessa overaller och kan säga nåt om dem? 

• Svar på tråden Lindex overall, bamse eller fix?
  • Prospero

Kika på overalltest från Testfakta, Fix är med men inte Bamse. Konstigt nog hittade jag inte 2010 års test på testfaktas hemsida, men det var i tidningen i lördags. Fix får betyg 3,5, medelbra.
    4,0 på vattentäthet
    3,3 på slitage
    3,3 på andning
    2,5 på rivstyrka

I samma prisklass har du Coop, overallen Friends, som i flera år har varit bland de bästa. 4,0 i totalbetyg.
    5,0 på vattentäthet
    3,3 på slitage
    3,5 på andning
    2,3 på rivstyrka

• Skogsflikkan

Jo overallen friends vet jag fått bra betyg. Skulle köpa den förra året till sonen, men då kom jag över en bra begagnad från POP, så då vart det den istället. Dessutom tog coop-overallerna slut. 
    Var även in på coop igår, och skulle kolla (coop forum) men hittade inga overaller där. Finns iofs 2 coop här i trakten, så jag får nog åka till den andra som har mer i klädväg tror jag.  

• Prospero

Ja, kolla det för Coop forum hos oss hade i alla fall. Jag tyckte den kändes bra och mindre bylsig än PoPs.

• JWM

ica maxi har bra overaller men inga har kommit in än

• Miss H

Här är en färsk länk till testfaktas hemsida : http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=509772

Jag har själv köpt lindex fix overall, och tänkte ha den på min dotter som är 18 månader gammal nu.
    Tycker att den verkar mycket bra i rörlighet och liknande, har dock inte provat den ute än.

Återstår och se om den håller måttet i vinter!

• Nybliven Fru

Hej,
    Vet inget om vattenpelare på dessa märken men min son har haft Bamse overall tre vintrar i rad och det har funkat jättebra!  Lycka till.

Svar på tråden Lindex overall, bamse eller fix?