• Dezzzan

Hon var blöjfri, men nu har hon gått tillbaka igen..

Vi har en dotter på 2år som för ett tag sen självmant slutade med blöja. Hon gick till pottan själv och kissade och gick även upp på nätterna och kissade (men det gör hon fortfarande så nattblöjan är oftast helt torr) Men nu på dagarna så kissar hon ner sig hela tiden. Kan det ha att göra med dagisstarten eller något.. Hon har ju haft sommarlov särifrån så hon gjorde detta på lovet, men när dagiset började igen så var det kört. 

• Svar på tråden Hon var blöjfri, men nu har hon gått tillbaka igen..
  • Birgitta2

Hon har antagligen så mycket omkring sig att hon inte hinner tänka på kisseriet. Det är väldigt vanligt att det blir tillbakagånger strax efter blöjfrihet. Vänta och se några veckor så ska du se att det ordnar sig.

• Dezzzan

Okej tusen tack för tipset. Men ska jag låta henne ha blöja sålänge? Annars kissar hon ju ner alla sina kläder på en dag. Vet inte vad som e bäst? 

• Birgitta2
    Dezzzan skrev 2010-09-20 13:53:21 följande:
    Okej tusen tack för tipset. Men ska jag låta henne ha blöja sålänge? Annars kissar hon ju ner alla sina kläder på en dag. Vet inte vad som e bäst? 
    Vad som är bäst vet inte jag heller. Det där är ju en smaksak. Kanske blöja på dagis och blöjfri hemma? Det kan bara du själv säga bäst. Jag lät min dotter vara blöjfri helt fast olyckor hände. Men det beror ju helt hur dagis och ni själva känner, och hur era tvättmöjligheter ser ut. Inget fungerar för alla, det ä rju helt individuellt. Kissar hon ner sig varje gång hon skall kissa så kanske det är dags för blöjor igen, om det händer bara då och då, kanske hon kan vara blöjfri. Känn efter hur ni själva vill ha det. Inget sätt är fel sätt.
Svar på tråden Hon var blöjfri, men nu har hon gått tillbaka igen..