• Anonym (Sertralin)

Sertralin biverkningar

Lider av GAD, tvångstankar och hypokondri...har bytt min cipralex mot sertralin men inte vågat ta....är grymt rädd för biverkningar....nån som ätit/äter sertralin och kan ge lite positiv respons????

• Svar på tråden Sertralin biverkningar
  • Anonym (Sertralin)

Kunde ni jobba/plugga som vanligt eller var ni hemma under insättning...jag pluggar och har bara 6 veckor kvar så jag KAN INTE vara hemma.....

• Anonym

Skrev inlägg 6:

Jag kunde inte plugga eller jobba under min insättning. Jag hade inte ens möjlighet att ta hand om familjen, så jag fick kalla på hjälp från släkten för att hjälpa mig med barnen.

Dock var det värt allt nu i efterhand.

• Anonym

Fick otroligt ont i magen första tiden, blev även torr i munnen och lite sömnigare än vanligt. Märkte inte av ökad ångest eller sådär. För mig har de funkat super! Jag blev snabbt piggare, och efter ytterligare ett tag minskade ångesten. Hade problem med sexlusten i början, men nu, ungefär 3 månader efter insättningen, är jag igång igen :) Känner både lust och kan komma.

Försök tänka positivt, försök ta tabletterna till dig. Jag tror man får bättre effekt då.

• Anonym (ska börja äta..)
    Anonym skrev 2010-09-20 20:17:11 följande:

Skrev inlägg 6:

Jag kunde inte plugga eller jobba under min insättning. Jag hade inte ens möjlighet att ta hand om familjen, så jag fick kalla på hjälp från släkten för att hjälpa mig med barnen.

Dock var det värt allt nu i efterhand.

Hur lång tid räknas som insättning?
  • Anonym (VVV)

Man brukar väl säga dom 2-4 första veckorna. Men det kan väl säkert både gå fortare eller ta längre tid beroende på hur man reagerar.
    När jag började med min första omgång zoloft (som ska vara likvärdigt med Sertralin) så tog det ungefär 4 veckor innan ångesten vände.

• Anonym

Det står dessutom i bipacken på Sertralin att det tar längre tid med ångesten än ledsamheten, så ge det tid.