• ElinKratz

Kissar igenom blöjan vääldigt ofta!

Min son är drygt 14 månader och var och varannan natt så kissar han igenom sina blöjor. Vi har provat Pampers UP & GO, Liberos UP & GO, Pampers active fit. Vi har provat att ta en lite större storlek på blöjorna också. Är det någon som har något tips? Vill ju inte att han ska sova i det blöta :(

• Svar på tråden Kissar igenom blöjan vääldigt ofta!
  • HappyUs

Har ni testat något annat än just dom här byxblöjorna? För jag har en riktigt kissig son, nu på 2 år. Han kan absolut inte ha Up & Go-blöjor av något slag på nätterna! Vi kör med Libero Comfort Fit. Klart det händer en olycka eller två då och då med dom också, men absolut inte så ofta som med Up & Go blöjorna.

Jag har iaf uppfattningen att Up & Go-blöjorna har betydligt sämre uppsugningsförmåga än de vanliga "tejp-blöjorna". Iaf på min son som kissar väldigt mycket.
    Så - min rekommendation är att testa de blöjor med tejp av något märke. :)

• ElinKratz
    HappyUs skrev 2010-09-20 14:47:53 följande:
    Har ni testat något annat än just dom här byxblöjorna? För jag har en riktigt kissig son, nu på 2 år. Han kan absolut inte ha Up & Go-blöjor av något slag på nätterna! Vi kör med Libero Comfort Fit. Klart det händer en olycka eller två då och då med dom också, men absolut inte så ofta som med Up & Go blöjorna.

Jag har iaf uppfattningen att Up & Go-blöjorna har betydligt sämre uppsugningsförmåga än de vanliga "tejp-blöjorna". Iaf på min son som kissar väldigt mycket.
    Vi har faktiskt provat Active fit som är sånna blöjor med tejp, från Pampers men det funkade inte alls heller =/  Igårkväll så vaknade han efter 3 timmar då när han hade somnat för natten och REDAN då hade han kissat igenom.
  • Rocktroll
    HappyUs skrev 2010-09-20 14:47:53 följande:

Vad olika det är. Min tjej kan inte ha tejpblöjor för dom känns blöta direkt och på natten kissar hon igenom dom. Det enda som funkar är libero up and go här. Men det kanske är annorlunda om man har flickor eller pojkar med.

Har ts testat någon av dom billigare märkena? eldorado, coop, ica eller huggies? billigt är inte alltid sämst Glad
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Teskedsmamman

Vi har sällan upplevt att det kissas igenom med Willys/hemköps byxblöjor, däremot väldigt mycket med Liberos och Pampers byxblöjor. De är ju avsedda för aktivt upprätt läge och inte liggande...

Med äldsta sonen gick vi upp 1-2 storlekar på natten och avsedd storlek på dagen... Min 4 veckors kissar igenom på ett par timmar på natten...

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • ElinKratz

Nej jag har faktiskt inte provat några av de billigare sorterna, vi brukar handla på Willys så jag kanske ska ta och prova deras blöjor då :)

Svar på tråden Kissar igenom blöjan vääldigt ofta!