• Myran2007

Hyra bärsele?

Tänkte höra om det är någon som vet var man kan hyra/låna bärsele? Vet att det ska finnas på nätet något, men är det någon som har använt en sådan tjänst? Vilken sida, till vilket pris och har det fungerat bra? Med bärsele menar jag ergonomiska bärsele som Ergo eller Patapump  etc?

Oscar 29/5-07 och Agnes 15/8-10
  • Svar på tråden Hyra bärsele?
  • Kronärtskocka

Jag har sett fler företag som hyr ut selar men hittade nu bara detta: www.varanara.se/list_varugrupp.asp%2FSELE&varugrupp=217&lang=sv Om jag har fattat det rätt kan man däremot bara hyra selen i max 90 dagar och sedan måste man lämna tillbaka den eller köpa loss den. Vi har inte provat att hyra så hur det funkar rent praktiskt vet jag inte, men jag tycker det verkar lite kort om tid och inte så ekonomiskt. Det finns massor av selar begagnade på både tradera, blocket och sjalbarn. Om du hyr en ergo i 90 dagar kostar det ca 450, har du tur kan du hitta en begagnad för 500-600kr. Då får du tillbaka en stor del av det när du sedan själv säljer selen vidare. Så jag rekommenderar dig att köpa en begagnad istället, jag tror du tjänar på det. Sedan är ju fördelen med de ergonomiska selarna att du kan använda dem tills barnen är fler år gamla så då är 90 dagar en kort tid. Ett annat budgettips är ergo-kopian som säljs på tradera. Blå eller röd med blommönstrad huvudskydd. Sägs vara helt ok och kostar under 300kr ny. Här kan du läsa mer om den: www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-167/m52983803.html

• Myran2007

Tack! Kanske ska ta och kolla in den där "kopian" då...

Oscar 29/5-07 och Agnes 15/8-10
  • sophiie

Jag har hyrt bärsele från varanära. man kan hyra den i 30 dagar och sedan 30+30 dagar till... Sen kan man köpa loss den om man önskar, till ett rabatterat pris. Men tänk på att frakten tillbaka till varanära får du själv stå för,

Men vet att det finns fler ställen som hyr ut bärselen, googla på ...

• sophiie

Ergon ligger ganska högt i pris på tradera. En begagnad i bra skick går på ca 700 kr. Patapumen ligger lägre, men sen kostar den runt 550 kr ny.

Kolla blocket, även utanför ditt län. Går ju alltid att skicka :)

• sophiie
    sophiie skrev 2010-09-20 23:04:14 följande:
    Ergon ligger ganska högt i pris på tradera. En begagnad i bra skick går på ca 700 kr. Patapumen ligger lägre, men sen kostar den runt 550 kr ny.

Kolla blocket, även utanför ditt län. Går ju alltid att skicka :)
    När du tittar på tradera sök både på ErgoBaby och Ergo.,. Finns en hel del ute där nu ;)
Svar på tråden Hyra bärsele?