Inlägg från: bebis ja tack |Visa alla inlägg
  • bebis ja tack

Bli gravid efter adoption?

Jag har inga medicinska förklaringsmodeller för detta, men efter att vi hämtat vår dotter blev jag regelbunden som en klocka. Mina cykler har tidigare varit långa och oregelbundna men uppenbarligen hände något hormonellt i min kropp när jag blev mamma. Vi har inte blivit gravida, men det kanske kan vara så att chanserna skulle ha ökat om vi försökt. Nån som vet om det finns forskning på hormonförändringar vid adoption? Skulle vara intressant att läsa.

Vill bara tillägga att det verkligen inte har något med avslappning att göra. Jag upplever att jag aldrig varit under så stor press som under min "föräldraledighet". Att blir förälder med allt vad det innebär, oavsett om det är genom adoption eller förlossning, är ju en enorm förändring och allt blir annorlunda. Känslorna åker berg- och dalbana hela tiden när man drabbas av en så stor kärlek och det är dagligen många nya situationer som man ska lära sig hantera. Ville bara förtydliga, så ni inte tror jag är en anhängare av "avslappningsmantrat." :)

• bebis ja tack

På avslappningskommentaren brukar jag alltid kontra med frågan "konstigt att vi inte blev gravida de första månaderna vi försökte då? då var vi ju inte det minsta spända." Då brukar folk tagga ner!

Svar på tråden Bli gravid efter adoption?