• Sofiech78

Mammalediga i Sandvika, Norge

Hej,

Någon mer än jag som kommer att spendera mammaledigheten i Norge 2011?

Jag väntar mitt första barn, BF 28/11-10 och kommer i januari/februari 2011 flytta upp  till min sambo/pappan till barnet i Sandvika (1,5 mil väster om Oslo) för att spendera mammaledigheten där. Jag  blir jätteglad om jag kanske kan lära känna lite folk i Sandvika/Oslo eller i närområdena innan jag flyttar upp.  

• Svar på tråden Mammalediga i Sandvika, Norge
  • Bergemma

Hej!!
    Här har du ännu en mammaledig utanför oslo,, Vi bor i strand på väg mellan oslo och sandvika. Jag kan tipsa dej om babycafe i svenska kyrkan på tisdagar och torsdagar.
    Här kan du träffa lite andra föreldralediga, leka, sjunga och fika!
    Hur går de för dej annars som nybliven mamma? 

• Sofiech78
    Bergemma skrev 2010-12-06 21:14:56 följande:
    Hej!!
    Här har du ännu en mammaledig utanför oslo,, Vi bor i strand på väg mellan oslo och sandvika. Jag kan tipsa dej om babycafe i svenska kyrkan på tisdagar och torsdagar.
    Här kan du träffa lite andra föreldralediga, leka, sjunga och fika!
    Hur går de för dej annars som nybliven mamma? 
    HEJ, vad kul att du skrev här Äntligen!
    Jag tar gärna emot tips och träffas gärna när jag väl är på plats!!! Åh så glad jag blev!!!!!
    Gossen Melvin född 30/10-10 ~ www.humlanspyssel.blogspot.com ~
  • Miracle85
    Sofiech78 skrev 2010-09-23 20:32:12 följande:
    Nähe...jag lär förbli ensam med sambon och bebisen i Norge...ingen att umgås med verkar det som Gråter
    Hej!!

Det behøver du inte alls bli juh :)

Jag bor i Rykkinn ligger 10 min från sandvika med buss..

Dær jag ofta brukar vara med min lille Lucas som ær 9 månader straxt egentigen ær han bara 7 månader då han ær før tidigt fødd. Vi gillar att springa runt på storsentret i sandvika.

Jag førstår precis hur du kænner dig, jag var isolerad dom 3 førsta månaderna och træffa absolut ingen då Lucas var øverkænslig før infektioner enligt sjukhuset pga av hans prematuritet, men det var inte alls sant han har aldrig varit sjuk =) Men førsiktig ska man vara før sækerhetsskull.
  • Sofiech78
    Miracle85 skrev 2010-12-07 12:54:52 följande:
    Hej!!

Det behøver du inte alls bli juh :)

Jag bor i Rykkinn ligger 10 min från sandvika med buss..

Dær jag ofta brukar vara med min lille Lucas som ær 9 månader straxt egentigen ær han bara 7 månader då han ær før tidigt fødd. Vi gillar att springa runt på storsentret i sandvika.

Jag førstår precis hur du kænner dig, jag var isolerad dom 3 førsta månaderna och træffa absolut ingen då Lucas var øverkænslig før infektioner enligt sjukhuset pga av hans prematuritet, men det var inte alls sant han har aldrig varit sjuk =) Men førsiktig ska man vara før sækerhetsskull.
    KUL! Ännu en, så glad jag blir! Och så nära du bor Kan ju inte bli bättre!!!
    Kommer du från Norge från början?

Jag kommer faktiskt bo riktigt nära storsentret...faktiskt i husen ovanpå storsentret Farligt nära
  • Miracle85
    Sofiech78 skrev 2010-12-07 13:57:22 följande:
    KUL! Ännu en, så glad jag blir! Och så nära du bor Kan ju inte bli bättre!!!
    Kommer du från Norge från början?

Jag kommer faktiskt bo riktigt nära storsentret...faktiskt i husen ovanpå storsentret Farligt nära

Nope, jag ær från Sverige fødd och uppvuxen i sødertælje tillhør Stockholm. Flytta hit i augusti 2009 før att  jobba och bo tillsammans med min norska sambo, men jag blev gravid på en gång nær jag kom hit, helt oplanerat men vi ær lyckliga før att ha han ær med oss =) Ska tillbaka i jobb mars 2011 så vi kankse hinner fika på babycafet inne på storsentret innan dess =)

• Sofiech78
    Miracle85 skrev 2010-12-07 15:37:05 följande:

Nope, jag ær från Sverige fødd och uppvuxen i sødertælje tillhør Stockholm. Flytta hit i augusti 2009 før att  jobba och bo tillsammans med min norska sambo, men jag blev gravid på en gång nær jag kom hit, helt oplanerat men vi ær lyckliga før att ha han ær med oss =) Ska tillbaka i jobb mars 2011 så vi kankse hinner fika på babycafet inne på storsentret innan dess =)

Absolut, det måste vi hinna med. Synd att du ska börja jobba så snart bara. Vad jobbar du med? Eftersom du har en norsk sambo så är du duktig på norska förstår jag. Jag själv förstår det mesta jag hör på radion och tv:n men när någon pratar norska med mig är det värre. Men man kommer väl in i det.
  • Miracle85
    Sofiech78 skrev 2010-12-07 15:55:32 följande:
    Absolut, det måste vi hinna med. Synd att du ska börja jobba så snart bara. Vad jobbar du med? Eftersom du har en norsk sambo så är du duktig på norska förstår jag. Jag själv förstår det mesta jag hör på radion och tv:n men när någon pratar norska med mig är det värre. Men man kommer väl in i det.
    Klart =) Jag jobbar på en barnehage inne i Oslo. njae duktig o duktig vet jag intej  ag talar inte norska men ajg førstår dom vældigt bra, så længe dom inte har vældigt udda dialekter :P Nær tænker du komma upp hit?
  • Sofiech78
    Miracle85 skrev 2010-12-09 13:21:51 följande:
    Klart =) Jag jobbar på en barnehage inne i Oslo. njae duktig o duktig vet jag intej  ag talar inte norska men ajg førstår dom vældigt bra, så længe dom inte har vældigt udda dialekter :P Nær tænker du komma upp hit?
    Jag tänkte komma upp i mitten av januari för att sedan åka till Sverige igen en runda. Ska passa mammas hus då hon åker utomlands.

Jag är gymnasielärare och har jobbat som det i 5 år, men känner nu att jag vill jobba med något annat ett tag. Vet inte riktigt vad bara...
Svar på tråden Mammalediga i Sandvika, Norge