• jagoduoentill

välling och vatten i micron

börjat ge lillan välling idag....blandar den med ersättningen då hon inte gillar vällingen....
    men både imorse o ikväll glömde jag att man häller vällingen i vatten o sedan micrar...
    jag värmde vatten o sedan i me allt pulver....

ska ju självklart göra som man ska i fortsättningen men undrar vad som kan hända annars? 

alltså någon som vet varför vällingen ska värmas i micron med vattnet? 

• Svar på tråden välling och vatten i micron
  • septemberbarn08

Vi har alltid värmt vattnet först och sedan blandat i pulvret till vällingen.. Tror knappast det har någon större betydelse:)

• LadyLi

Själv har jag alldrig värmt vällingen i micron över huvud taget. Min dotter har alltid velat ha kall välling och det har gått hur bra som helst.. Alltså inte ens förvärmd..utan direkt från kranen.

• jagoduoentill
    septemberbarn08 skrev 2010-09-20 21:10:32 följande:
    Vi har alltid värmt vattnet först och sedan blandat i pulvret till vällingen.. Tror knappast det har någon större betydelse:)
    fast det står på förpackningen att man ska blanda först o värma sen..
    tillskillnad från ersättningen för då är det bara vattnet som ska värmas o sedan in me pulvret...iaf dem grejjerna jag har.....nån anledning måste det ju vara.... el? 
  • TheMother

Kan inte tänka mig att det spelar någon roll i vilken ordning man gör det hela. Vi värmer genom att blanda vatten och pulver först när vi är hemma, men är vi borta så tar vi med oss varmvatten i en flaska och så en flaska med kallvatten  och sen blandar vi till rätt temperatur på vattnet före vi häller i pulvret och skakar om.

Mamma till Anton 080920
  • Lussekatten87

Tror inte det spelar någon roll. Glömmer också ibland att ha i pulvret när jag är trött.

• Delene

Em87, haha.. Förra veckan ville sonen ha välling tidigt. Jag gick upp, gjorde välling o gick in med den. Sonen säger, men mamma det är ju bara vatten ;)

• pluvdo

Det spelar säkert ingen roll egentligen. Det kanske är lättare när man värmer den i micron att avgöra när den är klar om man har i pulvret när man värmer den, bara. Eftersom den blir något kallare när man lägger i pulvret om man lägger i det efter att man värmt vattnet.

Eller så har de skrivit så på förpackningen för att det verkar lättare, bara. Att man blandar iordning vällingen, värmer upp den och kör in den i munnen på ungen, typ. :)

• Ejin

jag värmer alltid alltid vattnet först... det spelar ingen som helst roll i vilken ordning man gör de.. så gör du det som är smidigast...

• darknightgirl

jag har fått för mej att den klumpar när man häller i pulvret i varmt vatten.. vet inte varför=) fix ide kanske eller så är det så...=)

• akklejja

Kan tänka mig att det är större risk att det blir klumpar i vällingen om man värmer vattnet först,,, blir det inga klumpar kan det ju inte ha någon betydelse i vilken ordning man gör vällingen.

• Agamemnon

Jag tror att det kvittar. Vi kör en annan variant: vi blandar i kallt vatten och fyller sen på med vatten från vattenkokaren.

♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Petra123

Värmer alltid vattnet först..tycker vällingen blir klumpig annars och fastnar i nappen. han har inte blivit sjuk av det, så det funkar nog bra.

• Lussekatten87
    Delene skrev 2010-09-20 21:17:28 följande:
    Em87, haha.. Förra veckan ville sonen ha välling tidigt. Jag gick upp, gjorde välling o gick in med den. Sonen säger, men mamma det är ju bara vatten ;)
    haha..ja det är lätt hänt när man är i tröttdimman :)
  • SUD

det är bars för att pulvret ska blanda sig lättare ..

• craz

Det är bara för att vällingen har lättare att klumpa sig om man blandar med varmt vatten

• septemberbarn08

Jag tycker det är smidigare att värma vattnet först. Annars ska pulvret i, nappen på, skakas om, AV med nappen igen för att värma och sen PÅ igen. Lika bra att värma vattnet när nappen ändå är av känns det som. Jag tror inte det har någon större betydelse alls!

Har aldrig märkt att det har blivit klumpar om man blandar pulvret med varmt  vatten heller:)

Svar på tråden välling och vatten i micron