• idamuren

Söker någon som blivit bedragen på blocket/tradera

Hej!

Jag pluggar till journalist och ska skriva om nätbedrägeri. Jag söker människor som blivit lurad på blocket, tradera eller liknande som vill dela med sig. Skriv gärna en rad!

Mvh Ida

• Svar på tråden Söker någon som blivit bedragen på blocket/tradera
  • idamuren

Fy vad tråkigt! Bor du i stockholm och vill ställa upp på intervju? Glad

• TdF

Jag har också blivit lurad. Köpte en Baby Björn i juni förra året. Den kostade 550 kr inkl. frakt. Vi var om jag minns rätt 37 personer som betalade för den där bärselen...
    Rekommenderat åtal i alla fall men än så länge har jag inte hört nåt om någon dom och inte heller sett till några pengar.

• bmbengtsson

jag blev lurad på en IPOD för ca 4-5 år sen, betalade in på swedbank (1000kr tror jag det var) detsamma gjorde massa andra människor, jag polisanmälde och han blev dömd men jag fick aldrig några pengar för han hade inga

• Novaleesmamma

Har blivit bedragen 3 gånger och har inte fått tillbaka pengarna en enda gång. polisanmälde den förste men har inte hänt något så har inte "brytt mig om" att anmäla de andra heller för jag vet att inget händer tyvärr (för min del iaf)

• Zelmilainen

vi blev lurade på en wiikonsoll med ett spel, kontroller, etc, för ett par år sen. polisanmälde och han blev dömd till fängelse. visade sig att människan lurat hundratals med människor. nu har tiden gått ut för överklagan och allt vad det heter så funderar på att skicka in om ersättning då han ska va skyldig att betala ut det eller nåt...

det bidde inget av det...
  • Krokodila

Polisanmälde ett blockebedrägeri nu i veckan. Satte in en summa pengar på en annan småbarnsmammas konto och fick aldrig mina varor skickade till mig. Polisen berättade idag att jag är en av ett femtiotal som har anmält henne för exakt samma sak.
    Jag är en fattig student med fyra barn att försörja,mest illa vid mig tog jag över att hon som blåste mig och alla andra själv har barn så hon borde ju veta hur kämpigt ekonomisk man kan ha då !

Svar på tråden Söker någon som blivit bedragen på blocket/tradera