• Matillin

Hur ändrar jag färgen på en Clipart bild?

Jag har infogat en bild ifrån clipart.
    Jag vet att man i gamla word kunde ändra färger på clipart-bilderna hur man ville.
    Men det var längesen jag gjorde det sist och jag sitter nu med word 2007 och lyckas inte hitta någon sådan funktion?

Hjälp mig någon!

• Svar på tråden Hur ändrar jag färgen på en Clipart bild?
  • Kazeer

Jag har aldrig ändrat färg på en ClipArt-figur förut men nu var jag tvungen att testa.

Om jag högerklickar på bilden kommer det upp en meny och där kan jag välja "Formatera figur". Och då kommer det upp en ruta, där jag kan ändra på färg.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Matillin

Jo jag kom in på den funktionen men där kan man bara ändra färg på hela objektet.
    Förut kunde man markera bilden och göra olika delar av bilden i olika färger, men det verkar inte funka nu?

• Kazeer
    Matillin skrev 2010-09-21 18:58:06 följande:
    Jo jag kom in på den funktionen men där kan man bara ändra färg på hela objektet.
    Förut kunde man markera bilden och göra olika delar av bilden i olika färger, men det verkar inte funka nu?
    Jo, det var precis det som jag lyckades göra, ändra färg på bara vissa delar.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer

Fast nu när ja prövar med andra bilder, så funkar det inte. Men på den första bilden jag prövade på högerklickade jag och sedan valde jag "Redigera bildobjekt" och sedan högeklickade jag igen och valde "Formatera figur" och då gick det att välja vilka områden som färgen skulle ändras på. (Jag missade att få med den första delen i mitt första inlägg). Men det verkar bara funka på vissa bilder...

• Matillin

Aha, om jag går in på redigera figur först som du skrev så gick det på den bilden jag ville ändra.
    Tack !

• Kazeer
    Matillin skrev 2010-09-21 19:37:48 följande:
    Aha, om jag går in på redigera figur först som du skrev så gick det på den bilden jag ville ändra.
    Tack !
    Vad bra att det funkade

Jag visste inte ens att det gick att ändra färger, innan jag läste din trådstart, så jag har lärt mig något nytt idag
Svar på tråden Hur ändrar jag färgen på en Clipart bild?