tvinga en 14-åring till den andra föräldern
Dottern vill inte träffa sin pappa då hon inte känner sig hemma där, hon känner att han lyssnar inte på henne och kritiserar henne de få gånger de ses, Hon är 14 år och vet vad hon vill och inte vill, pappan menar att det är bara för mig att se till att hon åker och inte "jamsa med" ?? Han tycker att hon manipulerar mig, jag anser att jag gör det jag kan för att få henne att åka, ibland måste man göra saker man inte gillar, om inte annat så för en annan person skull, men jag kan förstå henne, han ringer henne aldrig när de inte ses, han jobbar mycket när hon väl är där, ibland undrar jag varför han vill att hon kommer när han inte kan ge henne ens 5 minuter extra av sin tid.
Nu har vi bestämt att ses tillsammans och se om vi kan reda ut det här och för att dottern ska få en egen chans att berätta vad hon känner, MEN hon vägrar.....Vad gör jag nu, det här blir återigen "mitt fel" att jag inte är tillräckligt hård mot henne, vill inte vara i denna sits....han lägger över allt ansvar på mig, det har varit så här i alla år och jag har aldrig nekat honom umgänge