• Zygo

Tradera, hur förpacka?

Tänkte rensa ut här hemma och sälja via Tradera. Funderar över hur ni emballerar t ex kläder? Jag köpte en jacka via tradera o fick den inlindad i en sopsäck med påklistrad lapp med min adress. Funkade ju bra, men finns det andra alternativ? Jag går ju inte och köper kartonger på posten direkt, ska ju löna sig i längden att sälja av.

• Svar på tråden Tradera, hur förpacka?
  • marskattan

Det beror ju på vad du ska sälja. Jag säljer mest kläder. Då brukar jag använda mig av Sverigepaket/påse. Förtydligar alltid att frakten inte ingår i priset, så tex om jag sålt för 150kr och frakten kostar 60kr så får de betala mig 210kr. Har aldrig varit några problem.

• Zygo
    marskattan skrev 2010-09-22 12:47:18 följande:
    Det beror ju på vad du ska sälja. Jag säljer mest kläder. Då brukar jag använda mig av Sverigepaket/påse. Förtydligar alltid att frakten inte ingår i priset, så tex om jag sålt för 150kr och frakten kostar 60kr så får de betala mig 210kr. Har aldrig varit några problem.
    Kläder är det jag mest tänkt. Ok, men vad är Sverigepaket? Finns det på posten att köpa? Betalar man då typ 60 kr för emballage och porto i ett?
  • Weiring

Jag både säljer och köper en hel del barnkläder på Tradera och jag har aldrig köpt emballage för att skicka det jag sålt.
    Jag paketerar i diverse plastpåsar och återvunna bubbelkuvert och tar sen bara betalt för porto.
    Köper jag saker på Tradera är jag inte speciellt förtjust i att betala för emballage och kan ibland till och med undvika sådana autioner eftersom kostnaden för emballage ibland blir lika stor som kostnaden för det jag köpt.
    Men det är ju bara min åsikt .....

• Aint Your Fairytale
    Mailingbags är ett annat bra alternativ om man ska skicka kläder som inte behöver så mycket packmaterial.

http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118184294

Sök på ordet på Tradera, det finns en hel del auktioner.

Jag har använt dem en del och de är kanon tycker jag.

Annars använder jag vanliga plastpåsar, de är också enkla och bra när man skickar kläder.
    GRAVID v.23, BF 23/1-2011 =0D // www.thecharmedone.blogg.se
  • Mandarin

Jag har pecis köpt mina första mailingbags på T för att ha att skicka,Mycket smidigare än ICA påsarna . Jag tar inget betlat för embllage bara för frimärkerna. 

• dicny

Om jag köpt en top som inte väger mer än 100 g så vill då inte jag betala 18 kr extra för ett vadderat kuvert från Posten när säljaren bara kan lägga den i en påse och skicka istället. Tror det är ganska många som tänker likadant som jag gör. Du kan lika gärna skicka i en plastpåse som du har hemma istället för att springa och köpa en massa förfrankerade påsar.

Såhär gör jag när jag säljer kläder: Jag lägger plagget i en fryspåse och sen klipper jag ut en stor nog bit av en sopsäck eller en vanlig påse som jag har hemma och slår in plagget i. Lägger det i en fryspåse först för att det inte ska ta upp lukten från sopsäcken.

• Aint Your Fairytale
    dicny skrev 2010-09-22 13:11:51 följande:
    Om jag köpt en top som inte väger mer än 100 g så vill då inte jag betala 18 kr extra för ett vadderat kuvert från Posten när säljaren bara kan lägga den i en påse och skicka istället. Tror det är ganska många som tänker likadant som jag gör. Du kan lika gärna skicka i en plastpåse som du har hemma istället för att springa och köpa en massa förfrankerade påsar.

Såhär gör jag när jag säljer kläder: Jag lägger plagget i en fryspåse och sen klipper jag ut en stor nog bit av en sopsäck eller en vanlig påse som jag har hemma och slår in plagget i. Lägger det i en fryspåse först för att det inte ska ta upp lukten från sopsäcken.
    Precis... man vill ju inte betala nästan 20:- extra när man kan ta en vanlig plastkasse som kostat nån krona eller varit gratis.
  • Zygo

Aha, så vanlig plastkasse går bra, ja, bra idé!

Tejpar ni på en lapp då med adress och frimärke?

• dicny
    Zygo skrev 2010-09-22 13:40:45 följande:

Klart det går bra, det är ju det som Ellos mm skickar sina varor man beställer i.

Jag brukar skriva på en Post-itlapp som jag sen tejpar fast så den inte lossnar.
  • Aint Your Fairytale
    Zygo skrev 2010-09-22 13:40:45 följande:

Antingen skriver jag på påsen med vattenfast penna om påsen/paketet är stort nog, eller skriver adressen på en pappersbit.
  • Zygo

haha, ja jag är helt ovan i detta med postorder eller skicka grejer på posten! Har aldrig beställt från Ellos t ex 

Tack för alla tips!

Svar på tråden Tradera, hur förpacka?