Inlägg från: Aint Your Fairytale |Visa alla inlägg
  • Aint Your Fairytale

Tradera, hur förpacka?

Mailingbags är ett annat bra alternativ om man ska skicka kläder som inte behöver så mycket packmaterial.

http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118184294

Sök på ordet på Tradera, det finns en hel del auktioner.

Jag har använt dem en del och de är kanon tycker jag.

Annars använder jag vanliga plastpåsar, de är också enkla och bra när man skickar kläder.
    GRAVID v.23, BF 23/1-2011 =0D // www.thecharmedone.blogg.se
  • Aint Your Fairytale
    dicny skrev 2010-09-22 13:11:51 följande:
    Om jag köpt en top som inte väger mer än 100 g så vill då inte jag betala 18 kr extra för ett vadderat kuvert från Posten när säljaren bara kan lägga den i en påse och skicka istället. Tror det är ganska många som tänker likadant som jag gör. Du kan lika gärna skicka i en plastpåse som du har hemma istället för att springa och köpa en massa förfrankerade påsar.

Såhär gör jag när jag säljer kläder: Jag lägger plagget i en fryspåse och sen klipper jag ut en stor nog bit av en sopsäck eller en vanlig påse som jag har hemma och slår in plagget i. Lägger det i en fryspåse först för att det inte ska ta upp lukten från sopsäcken.
    Precis... man vill ju inte betala nästan 20:- extra när man kan ta en vanlig plastkasse som kostat nån krona eller varit gratis.
  • Aint Your Fairytale
    Zygo skrev 2010-09-22 13:40:45 följande:
    Aha, så vanlig plastkasse går bra, ja, bra idé!

Tejpar ni på en lapp då med adress och frimärke?
    Antingen skriver jag på påsen med vattenfast penna om påsen/paketet är stort nog, eller skriver adressen på en pappersbit.
Svar på tråden Tradera, hur förpacka?