• Mari80

Koka flaskor

Ni som har/haft 2 månaders bebisar, kokar ni flaskorna efter varje användning? Hur länge gjorde/planerar ni göra det?

• Svar på tråden Koka flaskor
  • septemberbarn08

Nej, det har jag aldrig gjort åt mina barn. Jag kokar flaskorna en gång i veckan. Är de sjuka kokas det dock varje dag..

• puzzlet

Vi kokar 1 gång dagligen, men det beror mest på att det är smidigare att koka dom än att stå och diska för hand..

• Alcarinque

Nej, jag har kokat dem två gånger sedan hon föddes för 7 veckor sedan.

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • La Lola

Har aldrig kokat en flaska.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Kazeer

Jag kokade dem en gång om dagen. I övrigt diskade jag ur dem efter varje användning.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Linda1976

Nån gång i veckan - på sin höjd! Och bara i ett par månader, körde dem i maskinen sen.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • myran82

Kokade flaskor & nappar varje dag till sonen när han var 2 månader. Nu när han är 6 månader så slarvar vi lite så det blir några gånger i veckan bara.

Självklart diskar vi flaskorna efter varje användning.

• Catox9

Jag kör i en sterilisator (stavas det så?).
    Diskar dem först för hand och sen in i micron 2min, smidigt!
    Har aldrig kokat men det ska ju vara samma sak..
    Vi har flera flaskor så det blir väl två gånger om dagen som de steriliseras tror jag..

//Cato

• UnderYtan

Vi kokade varje dag tills dottern var 3 månader. Sen kokade vi bara varannan- var tredje dag. Napparna kokade vi dock varje dag men inte de andra delarna. Vid fyra månader fasade vi ut så vi bara kokade allt en gång i veckan (fortfarande napparna varje dag) Nu vid 5 månader kokar vi flaskor+nappar en gång i veckan... ibland mer sällan.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden Koka flaskor