Koka flaskor
Ni som har/haft 2 månaders bebisar, kokar ni flaskorna efter varje användning? Hur länge gjorde/planerar ni göra det?
Ni som har/haft 2 månaders bebisar, kokar ni flaskorna efter varje användning? Hur länge gjorde/planerar ni göra det?
Nej, det har jag aldrig gjort åt mina barn. Jag kokar flaskorna en gång i veckan. Är de sjuka kokas det dock varje dag..
Vi kokar 1 gång dagligen, men det beror mest på att det är smidigare att koka dom än att stå och diska för hand..
Nej, jag har kokat dem två gånger sedan hon föddes för 7 veckor sedan.
Har aldrig kokat en flaska.....
Jag kokade dem en gång om dagen. I övrigt diskade jag ur dem efter varje användning.
Nån gång i veckan - på sin höjd! Och bara i ett par månader, körde dem i maskinen sen.
Kokade flaskor & nappar varje dag till sonen när han var 2 månader. Nu när han är 6 månader så slarvar vi lite så det blir några gånger i veckan bara.
Självklart diskar vi flaskorna efter varje användning.
Jag kör i en sterilisator (stavas det så?).
Diskar dem först för hand och sen in i micron 2min, smidigt!
Har aldrig kokat men det ska ju vara samma sak..
Vi har flera flaskor så det blir väl två gånger om dagen som de steriliseras tror jag..
//Cato
Vi kokade varje dag tills dottern var 3 månader. Sen kokade vi bara varannan- var tredje dag. Napparna kokade vi dock varje dag men inte de andra delarna. Vid fyra månader fasade vi ut så vi bara kokade allt en gång i veckan (fortfarande napparna varje dag) Nu vid 5 månader kokar vi flaskor+nappar en gång i veckan... ibland mer sällan.
Vi diskar efter varje användning och kokar en gång om dagen, ibland varannan. Dottern är 6v...