Ett väldigt bra råd (försäkring)
Ett jävligt bra råd till blivande föräldrar (försäkring):
Teckna en VäntaBarn-försäkring i Trygg-Hansa. Ta den som kostar och INTE den som är gratis - Den täcker enbart dödsfall. Jag menar, som förälder ska man ju göra allt för sitt barn, inte sant?
Exempel ur det verkliga livet:
Min bror och hans fru blev tipsade om denna försäkring, men sket i det eftersom "sånt händer inte oss".. När barnet väl var fött visade det sig att han var CP-skadad. De ångrar bittert sitt beslut, men gjort är gjort och de får skylla sig själva. Inte att lille Dennis är CP-skadad, utan just detta med försäkringen.
Tänker man i banorna: "Det händer inte mig..." så får man banne skylla sig själv.
Beställ själva försäkringen via deras hemsida någon vecka innan du gått 26 fulla veckor. Det tar nämligen några arbetsdagar innan man får hem den i brevlådan.
Försäkringen börjar gälla när premien är betald men tidigast graviditetsvecka 26. Man får senast betala den upp till vecka 37. Så, sitt inte och slöa!!!
VäntaBarn-försäkringen kostar bara 950 kr och har jättebra förmåner.
Trygg-Hansas Försäkringar för dig som är gravid ger dig bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring till dess att ditt barn är sex månader gammalt, livförsäkring för mamma, pappa och barn samt skydd mot vissa förlossningsskador på mamma och barn.
Försäkringar för dig som är gravid består av två delar: MammaBarn - en gratis försäkring som ger trygghet för både mamman och barnet. VäntaBarn - en mer komplett försäkring som ger trygghet för hela familjen.
Som sagt, den som kostar är helt klart den bättre. Får man ett för tidigt fött barn, eller kanske ett CP-skadat barn, eller några andra komplikationer, så ger den som kostar mycket bra förmåner.
Kolla in den här länken för mer information:
www.trygghansa.se/04Privat/Page7737.html
(kopiera ifall det ej går att klicka)