Är 64 000 före skatt bra inkomst,,,
Jag har träffat en kille med den inkomsten, han påstår att den är medel förr det han gör.m Jag tyvker den e ashög
Jag har träffat en kille med den inkomsten, han påstår att den är medel förr det han gör.m Jag tyvker den e ashög
Ja det är en bra inkomst.
Det beror ju på vad han gör?
Generellt sett så ligger han ju låååångt över snittinkomsten förstås, och ja - det är mycket pengar. Men är han typ VD för stort företag så kanske det är ganska genomsnittligt, eller tom lågt....
Allt är relativt som sagt.... även om det ÄR en hög summa.
Det beror ju på vad han gör. Du skriver att han själv säger att den är medel för det han gör. I jämförelse med andras löner (andra som har andra sysselsättningar) så är den kanske ashög, men inom hans bransch kanske den är just medel.
Ja det är ur ekonomisk synvinkel en bra lön, men vad han menar är kanske att löneläget i hans branch är högre än så, min pojkvän tjänar helt absurda summor(i mina ögon) men så jobbar han häcken av sig, och har ett farligt jobb som kräver mycket resor så den höga lönenivån är ett villkor för att folk överhuvudtaget ska tycka att det är värt att utbilda sig till och jobba med.
Jag tycker det låter som en medellön om man pratar om en hög chef i ett medelstort bolag.
Jobbar han som VD på Telia skulle jag nog säga att det är en pisslön, men är han undersköterska är ju det en kanonlön.
Du fattar poängen vá...?
En så´n fråga går ju inte att formulera som du gjort ovan! Du lär ju säga vad han jobbar med; först då går det ju att göra en rimlig bedömning huruvida inkomsten är bra eller inte!
knarklangare?? pisslön!
Han jiobbar med IT, fria tider, lafgar folks saker o så....