• Anonym (undrar)

Är 64 000 före skatt bra inkomst,,,

Jag har träffat en kille med den inkomsten, han påstår  att den är medel förr det han gör.m Jag tyvker den e ashög

• Svar på tråden Är 64 000 före skatt bra inkomst,,,
  • Anonym (Ja)

Ja det är en bra inkomst.

• Linda1976

Det beror ju på vad han gör?

Generellt sett så ligger han ju låååångt över snittinkomsten förstås, och ja - det är mycket pengar. Men är han typ VD för stort företag så kanske det är ganska genomsnittligt, eller tom lågt....

Allt är relativt som sagt.... även om det ÄR en hög summa. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Anonym

Det beror ju på vad han gör. Du skriver att han själv säger att den är medel för det han gör. I jämförelse med andras löner (andra som har andra sysselsättningar) så är den kanske ashög, men inom hans bransch kanske den är just medel.

• riboflavin

Ja det är ur ekonomisk synvinkel en bra lön, men vad han menar är kanske att löneläget i hans branch är högre än så, min pojkvän tjänar helt absurda summor(i mina ögon) men så jobbar han häcken av sig, och har ett farligt jobb som kräver mycket resor så den höga lönenivån är ett villkor för att folk överhuvudtaget ska tycka att det är värt att utbilda sig till och jobba med.

• Lena

Jag tycker det låter som en medellön om man pratar om en hög chef i ett medelstort bolag.

• SofiaO

Jobbar han som VD på Telia skulle jag nog säga att det är en pisslön, men är han undersköterska är ju det en kanonlön.

Du fattar poängen vá...?
    En så´n fråga går ju inte att formulera som du gjort ovan! Du lär ju säga vad han jobbar med; först då går det ju att göra en rimlig bedömning huruvida inkomsten är bra eller inte!

• Anonym (undrar)

Han jiobbar med IT, fria tider, lafgar folks saker o så....

• Linda1976
    Anonym (undrar) skrev 2010-09-22 22:31:43 följande:
    Han jiobbar med IT, fria tider, lafgar folks saker o så....
    hm... lagar folks saker? Det är nog rätt avancerade saker med den lönen....

Eller så är han knarklangare men vill inget säga, då är det nog en rätt låg lön, haha  
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Anonym (undrar)
    Linda1976 skrev 2010-09-22 22:34:21 följande:
    hm... lagar folks saker? Det är nog rätt avancerade saker med den lönen....

Eller så är han knarklangare men vill inget säga, då är det nog en rätt låg lön, haha  
    Radarsystem ibland, ibland bara datamaskiner, Han är konsult.
Svar på tråden Är 64 000 före skatt bra inkomst,,,