• Anonym (Fffffryyyser)

Fryser ihjäl!!

Jag är i vecka 7 med mitt första barn och tror banne mig att jag håller på att frysa ihjäl. Jag eldar i pannan flera gånger om dagen så gubben har börjat klaga på att i vinter kommer vi att vara utan ved. Jag fryser ändå och folk som kommer och hälsar på klagar över hur varmt vi har det och undrar om vi inte håller på att svettas bort i vår bastu... Jag som trodde att man skulle svettas när man är gravid, varför gör inte jag det då?

I vanliga fall är jag väldigt varm av mig och svettas av nästan ingenting, men inte nu länger. Har aldrig upplevt detta förut.

ÄR DETTA EN VANLIG ÅKOMMA ELLER HAR JAG NÅGOT FEL?!! Har ju hört om "den otroliga svettningens period" som är normal vid graviditet... :P

• Svar på tråden Fryser ihjäl!!
  • vi5

tror att det har nåt med att man gör så att kroppstempen ska höjas men bara nåt jag hört

• mer grubbel

Helt normalt TS. Som vi5 säger så höjs kroppstemperaturen i början av graviditeten- du får "feber"- du fryser och får frossa.

Jag frös också som tusan i början, i flera veckor tom. Svettningarna och värmekänslorna brukar komma långt senare.

Och grattis förresten!

• Anonym (Fffffryyyser)

Tack för alla era svar, det känns ju skönt att jag inte är ovanlig.. =D Själv springer jag omkring med ulltofflor och jacka inomhus och fryser ändå. Har flera lager täcken på mig och i natt sov jag på en madrass alldeles invid elementet, bara för att jag skakade och hackade tänder.... Utomhus går det ju knappt att vistas.. och inte är det då för att det är varmt. Haha!

• Anonym (MammasPojke)

Jag frös i början av min grav, utan att vara sjuk faktiskt.

• Buseluse

Jag är i vecka 8 och fryser också oerhört mycket. Har varit gravid två gånger innan men känner inte igen symptomet. Antar att det är olika vid varje graviditet. Det blir ulltofflor och dubbla lager kläder för hela slanten!

• Cloudy

Är i v 27 tredje graviditeten och frös fruktansvärt mycket fram till v. 20, så blev det aldrig då jag väntade döttrarna men nu väntar jag en pojke så det kanske beror på det.

• Sazz

Hej,
    jag är gravid i 5e veckan och jag fryser också ihjäl mig snart! sitter med tjocktröja på inomhus och skulle bara vilja ligga i sängen hela dagarna! Så det verkar vara ganska vanligt :)

• Anonym (också kall)

Jag frös och huttrade också de första veckorna i graviditeten. Kall ända in i märgen. Täcken, flltar, eldade i kaminen. Det gick över efter några veckor dock. Nu är det som vanligt igen.
    Tror det är helt normalt. Kroppen och fostret kräver ju enormt mycket energi i början, kanske inte så konstigt då att frysa "lite" extra?

• Tookan

Killens varma kropp kommer väl till användning nu när jag fryser precis sådär som du beskriver. Brukar kunna ligga bredvid honom i två minuter, för att han är FÖR varm. Nu vill jag helst krypa in under hans skinn.

Vet att tråden är gammal, men andra tjejer lär också söka på sett.

Det kommer på kvällarna för mig och jag VET att det är graviditeten.

• ch77

Jag brukar ofta frysa och har alltid haft lägre tålighet mot kyla än mina kompisar. I och med graviditeten (v 14 nu) har det blivit värre. Trots att vår lägenhet är varm har jag fått gå med fleece- eller stickad tröja inomhus. Ibland har jag också behvt mössa och dubbelpar av sockor. På jobbet har jag en filt som jag drar öer mig.

Jag har gått ned ett par kilo sen jag blev gravid och undrar om kylan kan hänga ihop med det också eller om det bara är hormoner :S

• Anonym (Frusen)

Jag är i V 6 och fryser såå mycket!! Jag undrar om det är normalt eller har jag fått missed abortion? Har inga symptom alls, bara ett positivt graviditetstest.

Svar på tråden Fryser ihjäl!!