• MrsCL

Vår-mammor i Norrköping 2011

Hej, jag hoppar in i denna tråd :) Vi bor i Norrköping och plussade imorse! Om vi räknat rätt och allt går som det ska så har vi BF i juli.

• MrsCL
    Kamomillja skrev 2010-11-01 10:33:13 följande:
    Välkommen hit:)
    Här är det lugnare än inne i city en sommardag!
    Hoppas att du mår bra.
    Vi ska på UL på torsdag det ska bli spännande!
    Tack :)
    Jag mår bra, än så länge har jag inte märkt av något illamående. Känner mig lite trött och har som mensvärk från och till. Förutom det mår jag prima :)

Är det bättre med dig nu? Läste att du hade fått smärtor och blödning.

Jag har inte skrivit in mig ännu. Jag tänkte att jag skulle ringa till Lovisamottagningen i slutet av veckan då jag går in i v 6. 
  • MrsCL

Kamomillja, Åh vad roligt med ul! Skönt att veta att allt är som det ska =)

Jag hade tänkt att boka en tid för inskrivning på Lovisamottagningen idag men missade visst deras telefontid så det får bli nästa vecka. Är det svårt att få en tid där? Vi bor nära den mottagningen så det skulle vara så smidigt att gå dit istället för Vrinnevi.

• MrsCL

Hej
    Hur är det med er? Här knallar det på, mår bra och glömmer nästan att jag är gravid ibland haha

Har fått en tid till Lovisa mottagningen nu så det känns skönt. Gud vad fullbokat det var där - babyboom nästa år också verkar det som :)

Just nu känns det som om tiden gärna får gå lite fortare så man slipper hålla det hemligt så länge till. Har ni berättat för familj och vänner? 

• MrsCL

God morgon!
     Här knallar det på med allting. Just nu tycker vi veckorna går väldigt sakta, börjar bli lite jobbigt att hålla på att smyga med graviditeten. Men vi vill inte berätta förrän omkring v 12.

Vad roligt att ni har gjort UL! Vilken vecka är du i nu?
    Haha vad kul att ni också säger "ärtan", det gör vi också här hemma :D

Vi vill också ta reda på könet längre fram. Känner inte till något ställe i Norrköping men däremot vet jag att det finns i Linköping.

Ja vad mysigt det är med jul snart! Mår du mycket illa? 

• MrsCL

Hej! 
    Här knallar det på med allting.

På mig syns det ingenting i vanliga fall men ikväll är jag svullen i magen så det ser ut som liten kula :) Jag är bara i v 8 så det kommer nog dröja innan det börjar synas något. Vilken vecka är du i?

Jag ringde och beställd tid för NUPP-test idag, ska dit 23/12 :)

• MrsCL

Hej, hur är det med er?

Jag är ledig idag men måste nog jobba en del hemma ändå. Skönt att det har slutat snöa, det är mysigt med snö men jobbigt när det kommer så mycket på en gång,

Firade ni första advent något igår? Jag jobbade men det blev en del julstök på jobbet :)

Har ni tänkt att ansöka om havandeskapspenning? Jag har tänkt att gå hem från jobbet i maj om det går, är ju beräknad till juli. 

• MrsCL

Vi har berättat för närmaste familjen nu :)

Hur mår ni allihopa? Jag mår fortfarande bra.

I veckan ska vi på inskrivningssamtal på Lovisa och veckan efter det ska vi göra NUPP-test på ViN. Skulle så gärna vilja få bekräftat att allt ser bra ut redan nu. 

Vilken vecka var ni i när ni fick göra första UL? Jag är lite förvirrad ikring vad som gäller i Norrk. En del säger att det omkring v 12 som första UL är men på hemsidan står det att det är från v 18. Någon som vet? 

• MrsCL

Hej Snuffsan, kul att fler hittar hit :)

Är det ditt första barn?

Vi ska gå till Lovisamottagningen så vi kommer bara vara på vin för UL och sådant.  

Ja herregud vad skönt det är att sova just nu! Skulle behöva sovmorgon varje dag ;) Mår inte illa hittills och min mage var svullen i början på kvällarna men nu tycker jag inte det syns så mycket längre.

Jag är i v 10+3 idag om jag inte räknat fel. 

• MrsCL

Hur gick det på UL Kamomillja?

Vi var på inskrivningssamtal på Lovisa och det gick bra. Hon sa inte så mycket som vi inte redan visste men skönt att ha träffat barnmorksan :) Hon försökte lyssna efter hjärtljud men hittade ingenting, lite för tidigt för det ännu så vi får vänta till UL nästa vecka.

Jag mår bra men tycker att jag blir trötttare och tröttare. BM tyckte att jag skulle börja med järntabletter redan nu så det har jag gjort, vi äter inte kött så då får man ju inte i sig lika mycket järn. Hoppas det blir bättre med tröttheten.

• MrsCL

Känner igen det där mensvärksont, jag tycker det är värst tidigt på morgonen och sent på kvällen. Men det brukar gå över fort.

Vad roligt att ni gjort UL igen Tiindra! Vi ska dit på torsdag :)

Orca, vad för kroppstyp ska man ha om man ska få stor mage då? Här syns ingenting än men är ju bara i v 12.

• MrsCL

Absolut kul att följas vid med dem som är ungefär lika långt gångna.

Vad jobbigt att du spyr fortfarande Tiindra!  

Vi har BF i juli och för min del får h*n gärna stanna i magen ett tag till så vi hinner vänja oss :D Här är det ungefär varannan dag - ena dagen känns det helt rätt och andra är det vad f** har vi gjort?? Haha  

• MrsCL

Fy vad jobbigt att må så illa! Hoppas verkligen det går över snart!

Vi var i Sthlm i helgen och gick i butiker bl.a. Jätte mycket gulliga bebisgrejer. Vi köpte dock ingenting. Har ni köpt grejer redan?

• MrsCL

Hej allihopa

Tråkiga nyheter här tyvärr. Vi gjorde första UL 23/12 men fick aldrig så vår lilla bebis. Istället fick vi konstaterat MA. Igår var vi inlagda för medicinsk abort.
    Ingen vidare rolig jul, chockade först sedan ledsna och förtvivlade. Men nu går vi vidare.

Hoppas verkligen att det går bättre för er, ta hand om era magar! Kram 

Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011