Inlägg från: pelagia |Visa alla inlägg
  • pelagia

Vår-mammor i Norrköping 2011

Hej allihop!

Jag bor också i Norrköping och väntar mitt första barn den 22 maj. Väldigt spännande!!
    Har inte mått särskilt illa under graviditeten, men har varit jättetrött. Det har väl iof att göra med att jag har dåliga järnvärden, så måste börja käka tabletter nästa vecka (v20! - hjälp det är ju halvvägs!!!)
    Har även knasiga drömmar ibland, och humöret svänger hej vilt!

Vore kul att hålla kontakt! Känner inte så mycket folk här (utanför jobb mm) så behöver några att hänga med under
    mammaledigheten haha! Är det någon annan som har hund föressten??

God fortsättning på er allihop!

• pelagia

Fika låter trevligt!

Kamomilja - har du haft problem med magen (inte bulan - den andra magen hehe) på järntabletterna? Jag är lite orolig för det eftersom det redan är rätt jobbigt med magen.
    Blutsaft har jag druckit förr men det tyckte inte min barnmorska var effektivt nog.

• pelagia

Halloj allihopa! Hoppas ni haft en bra jul - nyårsperiod!

Själv har jag (vi) nu flyttat till en 3:a i stan (utan uppkoppling!) och varit på UL nummer 2 (hurra - allt är bra!).  Är nu i slutet av vecka 20, och det börjar synas "på riktigt".

Jag tror jag känner den sparka, men är inte säker - det kan vara gaser/muslkelryckningar... men jag intalar mig själv att det är bebben, så känns det mycket mysigare! Hur tidigt kände ni första rörelserna? Och hur känns det för er? För mig är det liksom små dunsar, inte fladder som många andra beskrivit det.

Har även börjat med järntillskott, men valde en brustablettvariant som skulle vara snällare mot magen. Någon som vet om det tas något mer blodprov för att kontrollera att järnvärdena faktiskt blir bättre? Jag tycker det känns så himla lång mellan 1:a och andra besöket hos barnmorskan! Var där i november, óch ska inte tillbaka förrän i feb! Är det inte lite knasigt?

Kram på er!

• pelagia

Hej!

Tack för tipset Kamomillja!  Nu har jag också anmält mig =)

Jag är också gärna med och fikar! Kan alla dagar utom onsdag denna vecka.

• pelagia

Jag kan bara mellan 17 och 19 imorgon (onsdag).
    Annars går söndag bra också.

• pelagia

Jag är dålig på cafeer i stan, men föreslår kl 17 vid Fräcka fröken mellan Spiralen 1 & 2. Om det är fullt kan man gå över till Lindahls.

Protester/andra förslag?

Igenkänning: jag har grå jacka och vit mössa =)

• pelagia

Det är OK för mig att ta Kungsgatan istället - nästan bättre faktiskt eftersom jag ska till visualiseringscentret senare. Om Orca också bekräftar så ses vi där istället!

• pelagia
    Spyfrugan skrev 2011-01-12 10:51:45 följande:
    Hej!

här är en till Norrköpingsbo som väntar en liten 9 april (hoppas verkligen våren är här då=).

Vad kul att ni faktiskt hittar på annat än bara pratar över forumet!
    Har själv varit hemma med min dotter nu i 1 1/2 år, och man blir ganska ensam stundtals som hemmaförälder. Hoppas jag med att hitta några andra mammor att hänga med under föräldraledigheten:D

Hej! Om du har möjlighet att kika förbi idag är du också välkommen =)

• pelagia

Kuriosas kladdiga bullar låter spännande! Det får bli nästa fikaträff :)

Det var några som pratade om söndag. Jag vet inte om jag kan då, men gärna någon kväll nästa vecka.

Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011