• BlommanFörDagen

Hennes man tycker att hon ska bli av med "gravidmagen"

Hej!
    Vill höra era spontana reaktioner på detta.

Min väninnas man har uttryckt en önskan av att hon blir av med sin "gravidmage" och att hon därför bör röra på sig.
    Till saken hör att hon springer varje dag, och att jag inte överhuvudtaget kan se någon mage, och då har hon fått två barn varav det sista för 3 år sedan.

Han har även sagt att det som är positivt med att inte ville amma sina barn var att då får hon åtminstone inte hängbröst.
    Denna karl är inte 20 utan 35 år gammal.

Vad jag känner spontant är att om hon anser att hon har för mycket mage och inte trivs...ok...då är det bra att hon gör något av det. Men vad jag reagerar på är att det är hennes man som vill att hon ska bli av med den och inte bli förslappad. Själv motionerar han inte alls.

• Svar på tråden Hennes man tycker att hon ska bli av med "gravidmagen"
  • Filuren83

Spontan reaktion är att han är en riktig mansgris. Hon bär och föder deras gemensamma barn och han har mage att klaga på att hennes kropp har förändrats!

Det andra jag reagerar på är att han själv inte tränar. Om han hade gjort det och själv varit otroligt mån att ha en fin kropp och må bra så hade de tillsammans kunnat träna och shapa kroppen (om det nu alltid går att shapa magen när man varit gravid?).

Stackars henne, hon måste må dåligt över vad han säger.

• Dr Mupp

Får man inte ha önskemål på sin partner?

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • BlommanFörDagen
    Dr Mupp skrev 2010-09-23 13:09:30 följande:
    Får man inte ha önskemål på sin partner?
    Det beror väl på vad det gäller för "önskemål"?
    Som jag tolkar henne så sårar det henne, men vad vet jag, har inte frågat, men får den känslan.
    Och om det nu sårar henne så är det väl inte ok?

Det handlar ändå om en förändring som sker med kroppen efter en graviditet (två).
  • BlommanFörDagen

Jag tog upp det nu över en fikarast här på jobb, och jag märkte att en av mina vänner satt helt tyst.
    Hennes man tycker att hon är alldeles för smal, det har hon själv sagt, och nu ångrar jag att jag sa något överhuvud taget....

• 1990amanda

Känner igen det! Är i samma sits själv!

Min kille tjattar hela tiden på min mage och mina lår, att jag måste träna! Jag försöker träna så mkt jag kan, är ute och går/springer nästan varje dag, styrke tränar hemma m.m
    Ibland på kvällen när jag sitter och äter, kan han kasta ut sig en kommentar som :
    "Skulle inte du gå ner i vikt ist för upp?"

Själv tränar han inget och han själv är inte i topp form!

Jag mår dåligt när han säger det och har sagt de till han men han tar de med en nypa salt...

Vet inte vad ja ska säga! Mitt självförtroende höjs inte iaf!

• MalinEddie
    1990amanda skrev 2010-10-05 12:17:39 följande:
    Känner igen det! Är i samma sits själv!

Min kille tjattar hela tiden på min mage och mina lår, att jag måste träna! Jag försöker träna så mkt jag kan, är ute och går/springer nästan varje dag, styrke tränar hemma m.m
    Ibland på kvällen när jag sitter och äter, kan han kasta ut sig en kommentar som :
    "Skulle inte du gå ner i vikt ist för upp?"

Själv tränar han inget och han själv är inte i topp form!

Jag mår dåligt när han säger det och har sagt de till han men han tar de med en nypa salt...

Vet inte vad ja ska säga! Mitt självförtroende höjs inte iaf!
    Och trots detta låter han dig inte gå till gymmet? Jag tänker på den andra tråden.
  • 1990amanda

Nej det gör han inte! Jag har sagt de flera ggr att jag kommer gå ner i vikt 10ggr snabbare om jag får gå på gymmet, Men det är väl tankarna om att passa sin son som spökar! Det är ju det han inte vill göra!  :/

Svar på tråden Hennes man tycker att hon ska bli av med "gravidmagen"