Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Någon mer arbetslös??

Jag är arbetslös och ska ha barn om två månader, får vara inskriven på arbetsförmedlingen tills två veckor innan BF och då bara delta i så kallade utbildningar och jobbmöten. Är dock sjukskriven nu pga foglossning.
    Fattar inte att alla ska vända detta mot moderaterna , deras system är bra!
    Kan man inte jobba behöver man det inte heller, då får man skaffa ett sjukintyg men annars ska man väl jobba som alla andra!

• April barn
    Flowie82 skrev 2010-09-23 15:51:34 följande:
    Jo men så är det väl inte riktigt, det är många som får sjukintyg men fortfarande måste jobba Obestämd
    Jag tycker bara det är så märkligt för absolut ingen som jag pratat med eller känner har det så, och deras system funkar inte så heller Obestämd
    Är man sjuk ska man inte jobba, det säger han själv OCH det står på deras sida, men alla tycks lyssna på Månas skrämselpropaganda Rynkar på näsan
    Blir så irriterad bara när allt sånt här vänds mot alliansen och moderaterna, kan lika gärna vara sossar som styr kommunen.
  • April barn
    Flowie82 skrev 2010-09-23 15:59:39 följande:
    men ändå så finns det så många som blir nekade sjukskrivning.. bara för att du inte känner nån så betyder det inte att dom inte finns Tungan ute
    Haha nej klart de inte existerar Tungan ute men jag tror det beror på annat än Fredrik i de flesta fallen, självklart är inte systemet perfekt det är ju trots allt ett helt nybildat system och det är jättehemskt när folk kommer i kläm.
    Låt oss hoppas att de uppdaterar de nu Glad
  • April barn

Nej det är helt fel att de med ett intyg inte får vara hemma, så ska det absolut inte vara. Men jag tror inte det finns en enda människa som med flit säger att folk med intyg ska jobba heller...

• April barn
    Flowie82 skrev 2010-09-23 16:19:24 följande:
    Näe men nånstans blir det ju iaf fel.
    Helt klart Glad
Svar på tråden Någon mer arbetslös??