• Annie82

Min 6 åring simmade idag 500 meter:-)

Hej

Idag var min 6 åriga tjej i simhallen med sin klass och hon hade då simmat 500 meter, i ett sträck. Jag är helt chockad över hennes bravad. Visst vi vistte att hon klarade av 6 längder, men inte 20. Helt otroligt.

Är det vanligt att barn iden åldern klarar av att simma så långt? Jag själv kan inte simma alls, så jag är idag stolt som en tupp över henne

Kram på er

• Svar på tråden Min 6 åring simmade idag 500 meter:-)
  • Jezamine

Klart du har rätt att vara stolt.Men det är inte ovanligt.{#emotions_dlg.flower}

Jag är INTE avstängd
  • hejasverige90000
    Annie82 skrev 2010-09-23 18:35:34 följande:
    Hej

Idag var min 6 åriga tjej i simhallen med sin klass och hon hade då simmat 500 meter, i ett sträck. Jag är helt chockad över hennes bravad. Visst vi vistte att hon klarade av 6 längder, men inte 20. Helt otroligt.

Är det vanligt att barn iden åldern klarar av att simma så långt? Jag själv kan inte simma alls, så jag är idag stolt som en tupp över henne

Kram på er
    Grattis!
  • Ellu

Bra jobbat! Mina barn har inte orkat simma så långt som 6-åringar. Sonen fixade 200-300 meter när han var sex år och dottern orkade runt 100 i samma ålder.

• Busbellan

Kul!
    Vet faktiskt inte hur vanligt det är, min dotter kunde det nog inte då eftersom hon ganska nyligen lärt sig simma vid 6 år.
    Själv gjorde jag det absolut, var lite av ett vattendjur som liten, simmade obehindrat vid 4 år

Mamma till Nora, August och Ella
  • sunsed1

Grattis, min flicka går i simskolan och hon har också vid 6 årsålder klarat av nåt över 20-24 längder. Men det är rätt ovanligt tror jag.  I hennes grupp fanns det bara en flicka till i samma ålder som klarade av kraven resten var 1-3 år äldre.

• CloudBerry 1

Wow, det lät duktigt. Min 5-åring har inte ens fått börja simma ännu.

• Cocarola

Jag tror at det är ganska ovanligt! Även om många barn kan simma när de är 6 år, är det inte så många som har uthållighet nog att simma 500 m. Hon har klarat simborgarmärket med god marginal, har hon redan fått det? Ni kan kolla på simförbundets hemsida om det finns något mer lämpligt simmärke som hon kan så som belöning!?

• Annie82

Tack alla

Japp hon tog simborgarmärket förra sommaren. Nu håller hon på att beta av märke efter märke, lika glad varje gång hon får gå från "märkesgruppen" (simskola) med ett nytt märke

• ninmid

Oj, det var bra gjort! Tror faktiskt inte att det är såå vanligt att dom orkar simma så långt när dom är så små som nån skrev... ; )

• sunsed1

min då 6  åring tog kandidat märket (se simförbundets hemsida)  -  (sen tog det stopp) magister märken är reserverade för de liiiite äldre barnen -  i yngre tonåren och uppåt.. SÅ nu övar hon sig på tekniken och snabbheten 

• ImseVimsig

:) Coolt!

Mina killar (som är 6 resp 8 år)simtränar, men om de fick välja så skulle de bara göra bomben och dyka till botten... Det kan hända att min sexåring skulle klara att simma långt. Men han har absolut inte viljan till det.. Vet inte om något skulle kunna motivera honom!?

Det är superbra att barn lär sig simma, bästa livförsäkrningen!

Svar på tråden Min 6 åring simmade idag 500 meter:-)