Inlägg från: babytigger |Visa alla inlägg
  • babytigger

Se hit, hjälp finns att få! ProgesterAll är svaret!

hej hopp..
    Grattis till lilla pyret i magen o alla d små du fått innan.. =)
    jag använder oxå den, börjar efter min ÄL och fram till min mens, för jag har inte lyckats bli gravid än,, smörjde du varje dag även innan äl?

• babytigger

så jag som har 28 dagar ska börja på dag 14 (28-14)
    Men om jag gör det så börjar jag 2-3 dagar innan min ägglossning, är det bra?
    Har för mig att jag läste att man inte skulle använda den innan ägglossningen för
    att inte rubba den..
    Men då börjar jag nångra dagar tidigare nästa gång då =)

tack för svaret

• babytigger

Jag köpte krämen från början för att förlänga min lutealfas som va 9 dagar,, är nu uppe i 10-11, men sen kom jag på att den kunde nog vara bra för o bli gravid eftersom den innerhåller gulkroppshormon. Så nu använder jag den till d.. =)
    Brukar börja använda den dagen efter fullt utslag på mitt ÄL test, men då fortsätter jag nog så..
    Men jag tycker d e kul att nån mer hittat den och blivigt gravid med hjälp utav den.

Själv har jag nog ett helt naturapotek här hemma, äter lite olika tabletter, pulver o droppar,,
    Jag borde nog föda världens friskaste bebis sen =)

kram

• babytigger
    svampbob78 skrev 2010-09-30 01:14:43 följande:
    Som sagt ett stort lycka till med att bli gravid. Det kommer säkert ordna sig ska du se. Och med lite pulver, droppar och vitaminer (EJ SYNTETISKA) har du riktigt bra förutsättningar till det,haha. Ett tips: Alpha plus sortiment är helt i sin egen klass. De har allt ovanstående och jag var faktiskt på en föreläsning förra veckan med Peter Wilhelmsson (skaparen till sortimentet) Jätteintressant, handlade om matallergier. Ni kanske tror att jag går på föreläsningar hela tiden men det var faktiskt bara de här två. Har kommit på att jag tycker det här med mat och näring är riktigt kul.  Nej, dags att sluta. Godnatt och kram på dig!
    nu e jag lite dålig på dehär, men vad innebär att vitaminerna inte är syntetiska?
    Jag dricker mivitotal
    sen dricker jag även nyponpulver, blåbärspulver och nässelpulver, som jag bladar med nypressad juice (utan grapefrukt) och lite linfröolja för o få i mig omega 3

har även omega3 kapslar, men äter inte alltid dom
    GLA - Nalljusolja
    Zink
    Folsyra
    Järn
    SuperC
    Alger från Algbörje, äter endast mellan mens och äl

antar att en del av dom kan vara syntetiska, men dom är köpta på hälsokost.
    o sen använder jag även babyklister D3/D4 mellan ÄL och mens, 10 droppar 3ggr dagl. i ett glas vatten
    och sen smörjer jag med ProgesterAll

sen dricker jag kalk (kalcium/magnezium) innan jag går o lägger mig, varje dag.

nu när jag tittar på allt jag skrev, så e d ju en jävla massa.. Borde nog välja bort lite saker..
    Anledningen till att jag äter allt detta är för att min mamma jobbar med hälsa och zonterapi, så jag får även behandlingar, en gång i veckan.. Och vi försöker väl boosta upp min kropp och imunförsvar för jag har varit ganska försurad innan..
    mitt ph värde låg innan på 3,5, välldigt sur, men nu har har det rättat till sig och jag har ett värde på 7,1
    Man kan inte odla på en sur åker som mamma brukar säga =)

får nog ta en titt över vad jag stoppar i mig, funderar på o detoxa en vecka oxå... =)

kraaaaaaaaaaaaam
Svar på tråden Se hit, hjälp finns att få! ProgesterAll är svaret!