• Protea

AFP-screening tests i UK

Hej!

jag bor i London och gjorde ocksa 'the combined' screening for downs syndrome som alla blir erbjudna. Men vi blev valinformerade innan och vi behovde inte gora testet. Personligen tycker jag att det ar fantstiskt att alla erbjuds dessa prover. Jag ville och viste aven om jag hade hamnat i riskgruppen att vi skulle valja att gora ett av de foljande tva proven. Nu hamnade vi inte i riskgruppen men en kollega till mig gjorde det och hon gjorde ett moderkaksprov och fick da svaret att barnet inte hade down's syndrom.

Jag kanner flera som har fatt samma siffra som du och som sen gjort vidare prov och barnet varit normalt utvecklad.

Det ar jattetufft att fa sadana besked och det ar ju helt upp till dig vad du kanner ar ratt att gora. Risken for missfall ar ju i allafall otroligt liten om du nu bestammer dig for att gjora fostervattensprov.

Har du nagon att prata igenom allt detta med? Det ar sa svart att skriva ett vettigt svar pa ett sadant kansligt tema. Ring din barnmorska kanse?

Kram

• Protea

Hej!

Nej vi fick 1:1700 trots att jag ar gammal som raven....sa vi gjorde inget ytterligare test men en kompis till mig gjorde moderkaksprovet och fick svaret att allt var fullt normalt. Jag forstar att det maste kannas jattejobbigt.

Lycka till och en stor kram!

Svar på tråden AFP-screening tests i UK