• Luscinia

EN SON!!!

Det här är ett inlägg som jag väntat nästan 3 år på att få skriva... vi har fått en son på nästan 19 månader som väntar på oss i Nairobi!!!

Vi lämnar Sverige den 4 oktober (hjälp, nästa måndag!!!) och får förhoppningsvis träffa honom redan dagen efter. Och, ca 8-10 månader senare ser jag fram emot att få introducera honom till sitt nya hemland...

Ojojoj, nu börjar resten av mitt liv!

• Svar på tråden EN SON!!!
  • Zeitgeist
    Idun skrev 2010-09-24 19:49:18 följande:
    Stort grattis! Vad underbart! Om du vill får du gärna tala om hur det kommer sig att det kan ta 10 månader innan ni får åka hem till Sverige med honom
    Vet att det inte var mig du frågade, men jag kan svara ändå : ) Kenya kräver att man bor i landet cirka 7-10 månader för att få adoptera därifrån.
  • Ethi

Åh, fantastiskt!! GRATTIS till sonen!!

• Luscinia

Tack för alla grattisar!!!

Ja, det är verkligen omtumlande när det väl händer och mycket som ska ordnas på väldigt kort tid... igår jobbade både min man och jag vår sista dag (för kanske ett år framöver!) och nästa vecka har vi semester och all tid i världen att packa, säga hejdå och fixa allt.

Men, det är ju kära besvär... vi ska ju få åka och träffa den vackraste pojken i världen!

• Tant Pruselius
    Luscinia skrev 2010-09-25 07:38:11 följande:
    Tack för alla grattisar!!!

Ja, det är verkligen omtumlande när det väl händer och mycket som ska ordnas på väldigt kort tid... igår jobbade både min man och jag vår sista dag (för kanske ett år framöver!) och nästa vecka har vi semester och all tid i världen att packa, säga hejdå och fixa allt.

Men, det är ju kära besvär... vi ska ju få åka och träffa den vackraste pojken i världen!
    Hjärta Så underbart! All lycka till till Er!
  • Luscinia
    Krickita skrev 2010-09-24 13:56:58 följande:
    Gahhk, SHIT vad spännade Ditt pirr imagen känns ända hit.  Lycka till på ert livs resa!

Kenya är ett av våra drömländer, åhhhh, hoppas vi kan få ihop allt så vi också kan åka!

Vinkevink
    Hoppas att ni får ihop allt och vi kanske till och med ses i Kenya!

Ett tips är att gå med på Kenyalistan på yahoo, där kan du få oerhört mycket bra tips och råd både från familjer som redan kommit hem och familjer som är där nere. Vilket ju kan vara väldigt skönt, för det är läääänge man ska vara där...

Lycka till!
Svar på tråden EN SON!!!