• Många

mina tonåringar tycker inte om min sambo

vad ska man göra med tonåringar som inte vill bo tillsammans med min sambo? Att biologiska föräldrar kan vara jobbiga i tonåren räknar jag med och de tycker nog att jag är det också oftast. Men hur tackla denna ovilja mot min sambo. Och starka önskan att jag ska flytta och hitta annat boende. Äldsta dottern är 17, sticker till US nästa sommar och driver detta mycket hårt. så hårt att jag tror mycket av det hon tycker av speglas hos 14-åringen. Ska jag låta dem driva oss ur denna relation, för deras åsikter tär och gnager. Någon som varit i samma situation? Råd och tips?

• Svar på tråden mina tonåringar tycker inte om min sambo
  • Mammat3

Fråga dom vad det är hos din sambo som dom inte gillar din är ju så gamla att dom borde kunna ge ett förnuftigt svar..

• Calles matte

Vad har de för argument? Har de vettiga argument måste du självklart lyssna på dem. Visa att du verkligen vill veta och bryr dig om vad de tycker, men om det bara handlar om "nycker" tycker jag inte att du skall ta för stor notis om dem. Tonåringar testar ju som bekant hur stor makt de har över tillvaron och ibland kan det gå lite över styr.

• Många

tack , det om gå överstyr känns väldigt relevant. De har nog fått lite för stor makt över tillvaron. Tänker vidare...

Svar på tråden mina tonåringar tycker inte om min sambo