• Anonym (L)

Primolut Nor : Biverkningar

Hej! Ska snart börja äta "primolut  - nor" 10 dagar varje cykel och är livrädd för de biverkningar som står bla är vanliga. Typ viktuppgång, nedstämdhet, acne och fet hy.  (Har sedan tidigare redan problem med psykisk ohälsa och akne..)

Ni som äter eller har ätit Primolut - Nor.. Hade ni några biverkningar?

Sedan undrar jag om någon blivit gravid under denna behandling.. Står ju att den inte får ätas vid grav då den kan ge fosterskador.

• Svar på tråden Primolut Nor : Biverkningar
  • Krabaten3

håller på med min primolut kur nu, blodvallningar får jag lite då och då, men inget annat.

bara för att de står en massa biverkningar som kan förekomma, så behöver det inte betyda att du får alla.
    Du kanske bara får en av dem, eller inga alls. Försök tänka positivt, särskilt om du försöker bli gravid.

Hoppas de går som du hoppas=) 

• Anonym (L)

Tack för ditt svar :)

Äter du den för att försöka bli gravid? Det står i bipacksedeln att man inte får äta den under grav då den kan ge fosterskador. Sedan har jag läst att man måste kombinera den med typ pergotime om det skall fungera i det syftet? Jag är orolig för att jag inte kan bli gravid pga denna progesteronbrist jag har..

Jag har mens men jag äter den för att jag har långa mellanblödningar/spottings.

• Krabaten3
    Anonym (L) skrev 2010-09-26 13:59:30 följande:
    Tack för ditt svar :)

Äter du den för att försöka bli gravid? Det står i bipacksedeln att man inte får äta den under grav då den kan ge fosterskador. Sedan har jag läst att man måste kombinera den med typ pergotime om det skall fungera i det syftet? Jag är orolig för att jag inte kan bli gravid pga denna progesteronbrist jag har..

Jag har mens men jag äter den för att jag har långa mellanblödningar/spottings.
    jag äter det för att bli gravid ja.
    precis, du ksall inte äta de om du är gravid, ta ett gravtest innan för att va säker.

när jag väl fått min mens efter primoluten, skall jag på 4-5 mensdagen förja med pergotime, för att sen få en ägglossning, då ska de mysas speciellt inom en period för att pricka in ägglossningen.
Svar på tråden Primolut Nor : Biverkningar