• isisisis

När på året är det inskolning? Datum?

Tydligen är det intagningar på förskolan 2 ggr om året.
    Konstigt med tanke på att det föds barn på alla årets dagar!!
    Ett himla pussel at få ihop dagarna med föräldrapenning som ensamstående.
    Mina är ett år i början på mars.Hade tänkt de kunde börja når de är 1 år och ett par månader.
    Men intagningen är väl i slutet på augusti typ....dagarna tar slut i juli.Så nu blir det till att knåpa ihop det med garantidagar.

• Svar på tråden När på året är det inskolning? Datum?
  • Guld gossarnas Super Mamma

Här hos oss(Sundsvall)skolar man in barn om det finns platser lediga,våra söner började i mars,då även 6 andra barn.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!

mmm,läste nu ditt inlägg något bättre och kom ju på att även förskolor har ju semester och då oftast i JJuli månad,då är det ju inte så lämpligt att skola in,för isf får ju de nyinskolade vistas på ett ´´sommar dagis´´.Kan du inte få ihop juli månad och köra med inskolning i augusti iaf?

• isisisis

Det kunde ju vara ok.Om de kan gå då.Året precis.Får räkna ut ordentligt om de ska räcka till augusti..sen är det ju en 14 dagars inskolning också.Om det är i slutet på augusti...

• isisisis

Om det är i början på augusti kan jag nog få ihop det,om jag kan överleva på lite garantidagar i månaden...

har för mig att förskolorna här iaf startar igen i början av augusti,men mina hade semester och började sista veckan igen.men ring och prata med er kommun.

• sara1981

Jag har skolat in mina barn i februari och november, så det är ju inte omöjligt att få en annan tid...

• isisisis

Jag bor på ett attraktivt område.Kanske det försvåra också.Plus att jag har 2?
    Låter hoppfullt annars sara

• lia76

Här brukar de ha inskolning på hösten och på våren. Just för att många barn fyllt 6 år och börjar förskoleklass och då tas nya barn in (då det finns mer plats när andra barn slutat).
    Likaså under våren brukar många barn ha bytt förskola osv och de kör inskolning då med.
    Men det är inte så att det är ett visst datum på hösten och ett visst datum på våren.
    Vill man skola in ett barn i oktober så brukar det gå.
    Vill man skola in i april så går det också bra.

Här så tycker då det är bäst med inskolning i slutet av augusti och under september månad.
    Ingen inskolning under sommaren. 

(=
  • kaveldun

Här kan man skola in när som helst, under förutsättning att man har fått en plats. Undantaget är juni och juli, då skolar de inte in pga att det då är sammanslagningar, vikarier mm och de inte tycker att det blir bra för barnen då.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Anne69

Hos oss tar fsk emot barn under hela året, bara de har plats. Men flest platser finns förstås på hösten, när 6åringarna lämnar till förskoleklass. Annars blir det ju mest platser för att barnen flyttar eller får småsyskon och stannar hemma istället.

Svar på tråden När på året är det inskolning? Datum?